kalsonger

moss.
nån som har nåt tips till en som cyklar ca. 1&½ mil om dagen och fullständigt sliter ut sina byxor och kalsonger.
finns det nåt antifriktionsöverdrag till gelsadlar?
/j

Slopa kallingarna

Slopa kalsongerna så har du iaf ett problem mindre. Inget skav och inga slitna kallingar.

Men visst, har själv slitit ut två par manchesterbyxor på vägen till skolan.. :/

Per, som cyklat 143 mil, 11 dagar på en tantcykel

Skaffa cykelbyxor

Skippa kallingarna och skaffa Cykelbyxor med 'blöja'. Det finns varianter som är 'inbygda' i shorts så du kan gå på stan utan att skämmas. Själv använder jag 'vanliga' cykelbyxor. Är det kallt/regnigt/snögloppigt har jag ett underställ utanpå byxorna och ytterst ett skalplagg.

/Kristofer

no kalsongs!!!

Skippa kalsongerna och kör med cykelbyxor m. inlägg. Kan rekommendera Enduras korta modell (som tyvärr är rätt dyr) som finns på cykelcity. Cyklar man till skolan eller jobbet kanske man inte vill klä sig i sådana plagg fast man kan ju ta med sig ett par extra byxor i ryggsäcken/cykelväskan om man bryr sig om sådant.
Magnus

Jag rekommenderar

Cannondales cykelbyxa/kalsong. Den har mjukt inlägg och sitter bra. Dessutom var den billig på Cykloteket (350 SEK)

Jag sköljer ur byxan direkt när man kommit hem, kramar den med handkraft och hänger upp den. Morgonen efter så är det torrt och man kan använda den igen.

/Mattias

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
stellan Kalsonger Långcykling 8

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg