Strykarräven; sa:
Min högst personliga uppfattning är att redan Powerdry (som sitter i Haglöfs Actives) 010 är tjockare och luddigare = varmare än flertalet coolmaxplagg, men att den sprider svetten bättre och torkar snabbare. För vinterbruk kan 020 rekommenderas, men knappast annars. Haglöfs gör annars en del t-shirts i Dryskin, vet att Intersport haft kampanjpris (200 istf 400 kr) på en sådan Haglöfst-shirt. Har inte hunnit bilda mig någon bra uppfattning om svettransporten i det materialet pga den dåliga passformen hos det enda plagg som jag äger i Dryskin.
Var förbi Intersport idag och kikade och bland dom billigaste bomullsT-shirtarna hängde en Haglöfs Dryskin Razor Tee i XL.
Exakt vad jag letat efter (mysko att dom itne kan tala om att den finns i sortimentet när man frågar efter en sådan produkt). Passformen är för mig helt perfekt och fukttransporten är den bästa jag upplevt (gjorde lite situps och armhävningar för att få igång svetten).
Ingen som helst värme tillförs heller utan jag sitter till och emd och småfryser nu inomhus i 20 graders värme. helt perfekt då jag ska ha andra plagg utanpå och vill inte att det blir för varmt.
Någon som vet om det finns kalsonger i samma material (dryskin)?
Eller är Haglöfs Active 010 det närmaste man kan komma?