Jag har tänkt ordna någon form av ställning för våra två kajaker i sommar. Vi bor bara 50 meter från havet men det känns ändå besvärligt att bära upp kajakerna till huset efter varje paddling. Förra sommaren vände vi bara på dem och lät dem ligga kvar på stranden men det var inte så bra. Förutom att det känns allmänt slarvigt att lämna dem liggande på stranden finns det praktiska problem förknippade med det. Ibland kunde det gå några dagar innan det var dags att ge sig ut igen hade det då varit lite hårdare sydlig eller ostlig vind kombinerat med högvatten kunde kajakerna vara fyllda av både sand och vatten.
Finns det några enkla ställningar att köpa eller är det någon som har en idé om en enkel ställning som man kan bygga själv. Jag tänker mig någon form av träbock med en vagga bestående av ett band av något slag. Kanske brett som ett bilbälte eller liknande. Ett par av dessa för varje kajak, en under fören och en under aktern som man kan lägga kajaken upp och ned i.
Är det någon som har en lösning på detta?
Finns det några enkla ställningar att köpa eller är det någon som har en idé om en enkel ställning som man kan bygga själv. Jag tänker mig någon form av träbock med en vagga bestående av ett band av något slag. Kanske brett som ett bilbälte eller liknande. Ett par av dessa för varje kajak, en under fören och en under aktern som man kan lägga kajaken upp och ned i.
Är det någon som har en lösning på detta?