Kajaksajt?

Hej,

tänkte äntligen slå till nu till våren på en kajak men vill gärna läsa på lite om olika typer, material mm innan jag börjar provpaddla för att se vad som passar mig. Alltså fördelar/nackdelar med plast vs glasfiber, roder vs utan roder osv. Nåt tips på nånstans där man kan läsa på lite i ämnet?

/Måns

Vi får hoppas att arnstrom.org kommer igång snart för dig å alla oss andra som saknar den så in i vassen!

/Janne

Ett i nuläget korkat tips är förstås www.arnstrom.org

Sidan är nämligen nere, och på annan tråd här i paddlingsforumet dryftas detta problem, och en länk finns till waybackmachine, men jag är osäker på om det funkar.

Sidan är bra på många sätt, men där finns framförallt en hel de elementära saker om kajaker och kanotsport, och på mitt subjektiv sätt skulle jag säga att sidan är tämligen neutral. Andra skulle kanske säga att den är anpassad för nordisk paddling och för motionspaddling. Den är åtminstone neutral ur leverantörssynvinkel, sedan är det förstås så att alla kanotister snart väljer nån slags inriktning på hur de vill utöva sin sport och ett sånt val har förstås Arnström gjort, även om han liksom andra försöker ta hänsyn till hur man kan göra med andra förutsättningar osv.

Hinner se att jag kommer tvåa med "tipset", innan jag äntligen trycker iväg inlägget, men jag instämmer bara att vi kan hoppas på en återfödelse av sidan, och det kan vara värt att vänta på för den som söker information.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg