Kajakprylar

Behöver en spegel för kunna se bakåt, monteras t.ex. i paddelskaften (finns det andra mojligheter?). Hurdana och var kan jag hitta sådana på marknaden?

Söker också en system att bygga en reserv paddel som kan tas i delar. Jag har hört att det finns holkar eller hylsor men inte vet var kan jag hitta sådana på marknaden.

Det vore bra on man först kan bekanta sig med sådana prylar via internet - och sen beställa när man hittat vad som man söker.

Vem borde jag ringa eller finns det bra URL etc?

Morot; sa:
Behöver en spegel för kunna se bakåt, monteras t.ex. i paddelskaften (finns det andra mojligheter?). Hurdana och var kan jag hitta sådana på marknaden?
Har jag aldrig sett. Folk brukar vända sig om... Streching?
Eller köp ett par bakspeglar på skroten, en sådan backspegelsmodell som sitter fram på motorhuven/skärmen, och plasta fast på däcket. ;-)

Morot; sa:
Söker också en system att bygga en reserv paddel som kan tas i delar. Jag har hört att det finns holkar eller hylsor men inte vet var kan jag hitta sådana på marknaden.
Orust kajak har exempelvis sålt en hel del av sitt skarvstycke http://www.orust-kajak.se/produkter/OKskarvstycke.html. Men det finns fler firmor som har motsvarande i sitt sortiment.

För det räcker väl att du delar din nu hela paddel i två delar? Du behöver väl inget "system"??

Problemet med Lendahls flexibla system är att en paddel kostar som två "normala". Annars är väl tanken god.
För en reservpaddel borde det vara overkill, satsa på en vanlig delbar i stället, finns en mängd prisvärda.

Jag har några extra paddlar hemma och vill inte köpa en helt ny om jag kan utnyttja dom. Ja behöver precis en skarvstycke som olle11 beskriver i sitt meddelande. Tack för det!

Att se bakåt går ej med att vändä sig, inte mera. Rörligheten i ryggraden bara räcker inte. Men jag vill inte limma någonting på däcket. Spegel monterad pä paddelskaften tycks vara den mest brukbara iden. Och jag har sett att sådana finns - visste man bara var...

Kjell Lundgren; sa:
För en reservpaddel borde det vara overkill, satsa på en vanlig delbar i stället, finns en mängd prisvärda.

olle11; sa:
Folk brukar vända sig om... Streching?
Eller köp ett par bakspeglar på skroten, en sådan backspegelsmodell som sitter fram på motorhuven/skärmen, och plasta fast på däcket. ;-)

Orust kajak har exempelvis sålt en hel del av sitt skarvstycke...

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg