... du förstår inte vad man skriver! Det du påstår är helt enkelt fel, antingen är du okunnig eller så ignorerar du de fakta som finns (som de flesta skeptiker).
I klimatfrågan är det konsensus bland vetenskapsfolk vad gäller de stora frågorna, allt annat är ren lögn och för___d dikt! Med konsensus menar jag då att den samlade bilden är entydig inom ett stort antal forskningsfält som berör klimatutvecklingen. Det finns några få (de är verkligen få) forskare som har någon annan uppfattning och även bland dem är det inte kategoriskt så att de anser att en stora frågan är något att prata vidare om.
Återigen och för sista gången: Skilj på vad du och andra "tycker och tror" och det som kommer fram genom forskning.
Vad är problemet egentligen? Jisses!
Wowww, viken fortsättning. Klart jag har fel enligt dig, jag har ju inte sagt att du har rätt. Eftersom du förmodligen har definierat dig som vetenskapsman har du per din egen definition rätt, och de som inte tycker som du per din definition fel, eftersom det per din definition inte kan finnas en vetenskapsman som inte tycker som du (han blir automatiskt en xxxxxxxxx-förnekare, där xxxxxxxxx är nuvarande ämne du uttalat dig om).
Du ser alltså en bild där det är konsensus bland vetenskapsfolk i klimatfrågan. Per definition enligt ditt förra inlägg där alla som inte tycker samma sak inte längre kan vara vetenskapsmän? Eller med din nya version att de som både påstår de är vetenskapsmän och att de har en annan åsikt ljuger. (Antingen det nu är om att de är vetenskapsmän, eller det är om att de har en annan åsikt)? Eller med ditt tredje tillägg om att det finns få forskare som har en annan åsikt men att de inte anser att den stora frågan är något att prata vidare om, utan att du för den skull har definierat vilken den stora frågan de inte anser man skall prata vidare om är?
Det kanske är så att det du talar dig varm för är att det är så enkelt att alla vetenskapsmän menar är att det finns ett klimat, och att några få klimatförnekare påstår att det inte finns ett klimat, därav benämningen klimatförnekare? Så frågan kanske står mellan om det finns ett klimat eller ett väder, inget mer? Är det så du ser det kan jag inte annat än gratulera till din extrema förmåga att blunda för allting som inte passar dig och skapa en extremt förenklad världsbild, det måste vara skönt att kunna göra allting så enkelt genom att veta att alla som inte ser din förenklade bild ser fel bild.
Faktiskt ganska likt att vara ute på vattnet i en kajak, en oerhört positiv känsla med mängder av natur, en käsnla av att njuta i nuet och att för några ögonblick blunda för allt annat än kajaken och naturen. Såg några fina bilder upplagda för några minuter sedan. Låt oss nu gå tillbaka till att diskutera kajakliv och kajak istället, gör som du verkar göra med annat, blunda för att detta ämnet ens existerar...
--- Mats ---