Kajakförvaring i Göteborg?

Hej

Jag går just nu i kajakköpar tankar.
Eftersom jag bor i lägenhet i centrala Göteborg så undrar jag om någon har något tips på var man kan förvara kajaken, det bör ju vara i närheten av havet.

//Thomas

Grefab/Fiskebäck

Jag citerar mig själv från tidigare trådar, för Palles utsidantråd var ju i äldsta läget...

"Kollat med Grefab?
Se www.grefab.se, och ring och fråga efter kontainrarna i Fiskebäck. Inte billigt, men bra läge och en del paddlare att hänga med..."

Jo Grefab HAR tre kontainrar i Fiskebäck, sedan två år tillbaka ungefär (tre?). De bör vara fulla och ha kö, men det kan inte skada att ringa och visa intresse samt ställa sig i kö.
[Det kan ju i bästa fall, för dig, leda till plats inom kort (?) tid men även till att de bygger ut (???) om kön blir rejält lång. Något som då hjälper fler...]

Senast ändrad:
Jag ställde mig i Grefab's kö så sent som för ett par dagar sedan. Läget var då att alla de 48 platserna i de 3 containrarna i Fiskebäck var uthyrda. Man hoppades som sagt på att få ytterligare en container men att inget var klart än. Kön var för dagen omkring 30 namn lång. Årshyran var 2270 kr.

Man hoppades som sagt på att få ytterligare en container men att inget var klart än.
På kajakplatsfronten intet nytt... :-/

Fan heller; Det där tar jag som riktigt goda nyheter gällande kajakplatseriet i Göteborgsområdet. Grattis Grefab, grattis nya paddlare!

(Även om jag också delvis kan läsa "det värsta" i ordet 'hoppades'.)

Hur är det egentligen med Göteborgs roddförening? Förfogar de fortfarande över Saltskär i Hinsholmskilen? Finns det några medlemmar kvar?
Jag tycker man borde kunna få till någon form av hyresavtal med dem, borde få plats några stycken kajaker där.

-Palle

Hur är det egentligen med Göteborgs roddförening? Förfogar de fortfarande över Saltskär i Hinsholmskilen? Finns det några medlemmar kvar?
Jag tycker man borde kunna få till någon form av hyresavtal med dem, borde få plats några stycken kajaker där. -Palle
Jag snackade med dem för ett par år sedan (innan vi la allt fokus på att få igång grejer på Grefab). Mitt minne säger mig att det var "bom stopp", full verksamhet, ingen chans för andra...
De hade då och har fortfarande verksamhet inne i Hinsholmskilen. En och annan roddbåt skådas. Framför allt finns det ett seglande gäng. Barn i optimistjollar är vanliga där, samt till och från.

Men min fråga i den riktningen är ju utdaterad - det kan ju vara intressant att kolla igen.

Jag snackade med dem för ett par år sedan (innan vi la allt fokus på att få igång grejer på Grefab). Mitt minne säger mig att det var "bom stopp", full verksamhet, ingen chans för andra...
De hade då och har fortfarande verksamhet inne i Hinsholmskilen. En och annan roddbåt skådas. Framför allt finns det ett seglande gäng. Barn i optimistjollar är vanliga där, samt till och från.

Seglarna hyr en del av ön av roddföreningen på något sätt. Roddföreningen i sig har en hemsida som inte uppdaterats på ett antal år, det är därför jag fått för mig att den somnat in men det kanske är ett jättegäng med teknikfientliga roddare som håller till därute och som har fyllt hela huset till brädden med roddbåtar.

-Palle

Jag ställde mig i Grefab's kö så sent som för ett par dagar sedan. Läget var då att alla de 48 platserna i de 3 containrarna i Fiskebäck var uthyrda. Man hoppades som sagt på att få ytterligare en container men att inget var klart än. Kön var för dagen omkring 30 namn lång. Årshyran var 2270 kr.

På Escape verkar läget vara lite ljusare. Ställde mig själv nyligen på kö där, och så här sa de:
"Vi har fått 32 nya kajakplatser i år, men har fortfarande några på kö."

Priset är väl dessutom åtminstone 70 kronor billigare än Grefab; Escape tar 800, 1000 eller 1100 per halvår beroende på hur bra (hur högt upp) platsen är. (Om man inte räknar in depositionsavgiften på 500:-...)

/micke

Tack för hjälpen!

Ja det verkar ju som detta är ett stort problem så man får verkligen hoppas att någon har lust att lösa det i en framtid. Jag skall kika vidare på dem förslag ni skrivit, tack!
Tänkte också kolla med en arbetskamrat som inte bor så långt ifrån Hinsholmen man får väl traska med kärra.

//Thomas

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
TobbeGood Kajakförvaring i Göteborg Paddling allmänt 1
Kalle E Kajakförvaring i Göteborg Paddling allmänt 2
Kalle E Vad får kajakförvaring kosta i Göteborg? Paddling allmänt 8
nsvensson Kajakförvaring i Göteborg Paddling allmänt 1
Camomilchen Flytta K2 kajak och upphängning Paddling allmänt 12
TMW kajakförvaring östhammar Paddling allmänt 0
ElisaT Kajakförvaring Stockholm utanför tullarna Paddling allmänt 8
frebj Kajakförvaring i Uppsala Paddling allmänt 4
the_nice_dude Kajakförvaring i Stockholm City? Paddling allmänt 14
larkri Kajakförvaring i Årsta Paddling allmänt 2
tool Kajakförvaring Stockholm Paddling allmänt 2
Stuvarn Kajakförvaring! Paddling allmänt 10
David2 kajakförvaring nordvästra Stockholm Paddling allmänt 6
the_nice_dude Kajakförvaring i Stockholm Paddling allmänt 10
Havskatten Kajakförvaring Paddling allmänt 2
TorbjörnGbg Kajakförvaring Paddling allmänt 6
SkyCaptain kajakförvaring i Stockholms innerstad? Paddling allmänt 6
mansjungner Kajakförvaring i Hammarby Sjöstad..? Paddling allmänt 2
Anja S Kajakförvaring i Uppsala? Paddling allmänt 0
Bjerke Kajakförvaring - Denna ständiga följetång Paddling allmänt 8
-Danne- Kajakförvaring nordvästra stockholm Paddling allmänt 1
Fischer Kajakförvaring finns i Vaxholm Paddling allmänt 3
kisarna Kajakförvaring Malmö/Sydvästra Skåne Paddling allmänt 1
Fischer Kajakförvaring Södertälje-Norrtälje? Paddling allmänt 0
pesj Kajakförvaring runt Järfälla? Paddling allmänt 1
cfredriksson Kajakförvaring / Sommar Paddling allmänt 2
johanv kajakförvaring Uppsala Paddling allmänt 0
kajakmicke Kajakförvaring i GBG??? Paddling allmänt 6
karloskar Kajakförvaring Östergötlands kust Paddling allmänt 1
Vill gärna ha tips på kajakförvaring utomhus.. Paddling allmänt 7
storfiskarn? Kajakförvaring i Nynäshamn Paddling allmänt 0
paddel Björn Kajakförvaring i Umeå Paddling allmänt 2
CAX tips på paddelvatten nära Göteborg eller Örebro Paddling allmänt 4
Lasse Be Båtmässan i Göteborg någon för den kajakburne? Paddling allmänt 4
Lumberjack92 Söker turförslag, Kanadensare runt Göteborg ca 4 dagar Paddling allmänt 2
josefinw Kajaker/kanoter sökes till klimatmanifestation i Göteborg Paddling allmänt 0
Blade06 Fast paddeldag och tid i Göteborg - för ALLA :-) Paddling allmänt 5
Blade06 Surfskipaddling utanför Göteborg Paddling allmänt 3
Blade06 Surfski-dag - sönd 15 sept - Göteborg Paddling allmänt 3
fuchs Stockholm - Göteborg Paddling allmänt 21
Blade06 Surfskidag 15 sept - Göteborg Paddling allmänt 2
JohanPerLinder Valöträffen Göteborg 29:e juni - 1:e Juli Paddling allmänt 0
joher Kajak - kurser i Göteborg? Paddling allmänt 6
Blade06 Informell Surfskidag Västkusten, Göteborg Paddling allmänt 0
Meritaimen Göteborg-Strömstad Paddling allmänt 6
JohanPerLinder Rävholmsträffen Göteborg 2-4:e September Paddling allmänt 0
ctve8n Kajakplats Göteborg Paddling allmänt 4
niklosia Säveån Aspen till Göteborg Paddling allmänt 0
pad Iläggningsplatser med parkering norr Göteborg? Paddling allmänt 2
sterneborn Från hällefors svartån till göteborg med kanot? Paddling allmänt 7

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg