Det sket sig lite nu över julen med kajaken som jag bygger. Använder träribbor med glasfiber och epoxi metoden, kommer inte ihåg vad det kallas för egentligen, men men...
Det som hänt är följande:
-Har lagt på glasfiber och 2 lager med epoxi på utsidan av skrovet
-Över jullovet har några mindre luftbubblor lyckats infinna sig i väven tyvärr, De finns där jag har 2/3 lager väv, bara som extra slit, och alltså (förhoppningsvis) finns det ett lager under som är i kontakt med träet. När jag åkte hem innan lovet fanns de inte där. Lade på sista lagret med epoxi 3 dagar innan jag åkte hem och de fanns inte där när jag åkte hem.
Frågan är nu:
-Hur "farligt" är detta?
samt
-Hur kan man rätta till det, om det går?
Kan man bara lägga på ltie epoxi till utanpå, ska ändå lägga på ett 3e och sista epoxiskikt eller bör man först skära bort bubblorna och sedan fylla igen med epoxi bara eller epoxi och ny väv.
Behöver er hjälp!
tack på förhand
Det som hänt är följande:
-Har lagt på glasfiber och 2 lager med epoxi på utsidan av skrovet
-Över jullovet har några mindre luftbubblor lyckats infinna sig i väven tyvärr, De finns där jag har 2/3 lager väv, bara som extra slit, och alltså (förhoppningsvis) finns det ett lager under som är i kontakt med träet. När jag åkte hem innan lovet fanns de inte där. Lade på sista lagret med epoxi 3 dagar innan jag åkte hem och de fanns inte där när jag åkte hem.
Frågan är nu:
-Hur "farligt" är detta?
samt
-Hur kan man rätta till det, om det går?
Kan man bara lägga på ltie epoxi till utanpå, ska ändå lägga på ett 3e och sista epoxiskikt eller bör man först skära bort bubblorna och sedan fylla igen med epoxi bara eller epoxi och ny väv.
Behöver er hjälp!
tack på förhand