Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Håller med om att en motionskajak är mycket roligare att paddla än havskajak. Har också en Nelo viper 51 som jag paddlat ett års tid och som jag är mycket nöjd med. Som Sven A. säger finns det många kajaker (billigare än Nelo) av samma typ på marknaden.
Hej,
mitt första inlägg
Ett ganska billigt och otroligt praktiskt alternativ är Advanced Frame kajaker. De är uppblåsbara, går ner i en väska, uppsatta på 10 minuter, mkt stabila och enormt flexibla.
Har haft en i 2 år nu. En 2:a som kan göras om till en 1:a. Har varit i skärgården, i mindre insjöar, på Mälaren, Hjälmaren, Stora och lilla Gla (i Värmland).
Har bara lovord, kanske ngt långsammare än en hård kajak, och inte så mkt stuvutrymme. Kolla själv på http://www.inflatable.se
Jag köpte i våras en Necky Zoar Sport (8000 kr) och har paddlat åtskilliga timmar i Dalälven och sjöarna i Dalarna. Kajaken är inte lika kursstabil som t.ex. Prijon eller glasfiberkajakerna, men mycket snabb och stabil. Det bästa enligt mitt tycke är att den är lagom lång (440 cm) och därmed lätt att hantera av en som inte har sjötomt.