Hej! Helt ny i "kajakvärlden" men sambon och jag tänkte köpa oss varsin kajak! Har läst igenom så mycket som möjligt på flertalet olika sidor och inser att det här med att hitta rätt inte är så enkelt som en opåläst dåre i sin enfald trott....
Men skulle verkligen vara tacksam över några tips bara för att få ett humm om var vi skall börja kolla på!
De skall vara anpassade för:
Paddlare 1: 90-100 kg 192cm lång (långa ben, kort överkropp)
Paddlare 2: 63kg 182cm lång (dock skall denna även kunna lånas ut till paddlare i ca 90kgs klassen)
Vi kommer att paddla i lugna sjöar (ej större vågor) troligtvis aldrig i hav. Men även i älvar/sjösystem.
Vill kunna packa för övernattning (1-2 dagar).
Prioriterar snabbhet. Men behöver inte vara en tävlingskajak...
Vikt är ej viktigt.
Bugdet?!? där har jag ingen koll. Men vill komma någorlunda billigt undan, då vi har på tok för mycket hobbys och ej vet hur mycket tid vi kommer lägga!
Stort tack för svar
Men skulle verkligen vara tacksam över några tips bara för att få ett humm om var vi skall börja kolla på!
De skall vara anpassade för:
Paddlare 1: 90-100 kg 192cm lång (långa ben, kort överkropp)
Paddlare 2: 63kg 182cm lång (dock skall denna även kunna lånas ut till paddlare i ca 90kgs klassen)
Vi kommer att paddla i lugna sjöar (ej större vågor) troligtvis aldrig i hav. Men även i älvar/sjösystem.
Vill kunna packa för övernattning (1-2 dagar).
Prioriterar snabbhet. Men behöver inte vara en tävlingskajak...
Vikt är ej viktigt.
Bugdet?!? där har jag ingen koll. Men vill komma någorlunda billigt undan, då vi har på tok för mycket hobbys och ej vet hur mycket tid vi kommer lägga!
Stort tack för svar