Breda korta fötter (40) och kort vrist, vilka kängor köper man?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Kängtips
- Trådstartare fotografiskt
- Start datum
Hög vrist, kort men väldigt bred fot menade jag. Herrmodell.
Så kan det gå när man har brådis.
Så kan det gå när man har brådis.
Jag har breda och korta fötter och jag ägnade hela våren åt att prova i stort sett alla kängor som finns.
Det blev till slut Meindl Dovre Extreme Wide. Tror faktiskt att det är Meindls enda bredare modell. En av få kängor som passar mina Kalle Anka-fötter, jag kan till och med vicka på tårna i dem! De är väldigt bekväma och jag har verkligen hittat rätt.
Annars tror jag som sagt att Meindl överlag utmärker sig för att ha tämligen smala modeller.
Från kängprovningarna vill jag minnas att Crispi Gran Paradiso var bred.
Bland Lundhags kängor funkade tyvärr inte en enda modell, och jag provade alla. För att passa på bredden där framme var jag tvungen att ha alldeles för stora (långa) kängor. Men för en penning kan du ju få dem gjorda på måttet.
Det blev till slut Meindl Dovre Extreme Wide. Tror faktiskt att det är Meindls enda bredare modell. En av få kängor som passar mina Kalle Anka-fötter, jag kan till och med vicka på tårna i dem! De är väldigt bekväma och jag har verkligen hittat rätt.
Annars tror jag som sagt att Meindl överlag utmärker sig för att ha tämligen smala modeller.
Från kängprovningarna vill jag minnas att Crispi Gran Paradiso var bred.
Bland Lundhags kängor funkade tyvärr inte en enda modell, och jag provade alla. För att passa på bredden där framme var jag tvungen att ha alldeles för stora (långa) kängor. Men för en penning kan du ju få dem gjorda på måttet.
Har en kompis med samma typ av fot och han gillade Haglöfs Grym.
http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=HAGLOFSGRYM
http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=HAGLOFSGRYM
Gjut av dina fötter, på med ändamålsenliga strumpor på avgjutningarna och skicka till Lundhags.
Svårare än så är det inte att göra customdojor;-D
Sent from my iPhone 4S using Tapatalk
Svårare än så är det inte att göra customdojor;-D
Sent from my iPhone 4S using Tapatalk
Meindl Island Pro funkar sjukt bra för mina breda fötter!
Fast som jag har förstått det är Island en av Meindls allra smalaste modeller?Meindl Island Pro funkar sjukt bra för mina breda fötter!
Håller med Hannah!!
Har också korta breda fötter och hög vrist. Har haft ett par Mendl Dovre och dom passade mina fötter väldigt bra. Tyvärr gick membranet sönder och det fanns inga Dovre i min storlek att uppbringa då. Fick istället ett par Meindl Performance som ersättning. Måste säga att även dom passar mina fötter mycket bra. Enligt vad jag läst mig till är Performance en uppföljande modell till Dovre.
// Lelle
Har också korta breda fötter och hög vrist. Har haft ett par Mendl Dovre och dom passade mina fötter väldigt bra. Tyvärr gick membranet sönder och det fanns inga Dovre i min storlek att uppbringa då. Fick istället ett par Meindl Performance som ersättning. Måste säga att även dom passar mina fötter mycket bra. Enligt vad jag läst mig till är Performance en uppföljande modell till Dovre.
// Lelle
// Lelle
Performance har dock normalläst, Dovre bred läst.
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg