k 2

clindh

Forumvärd
Admin. beslutade dock oförhappandes att flytta dessa inlägg till denna trâd, som inte har nâgot med mitt inlágg att göra.
Sorry kanske flyttade något inlägg för mycket, det var mest Gustavs och sedan ditt inlägg #340 som behövde flyttas hit egentligen, där den lätt infektiösa debatten om ExWeb passar bättre (som jag ser det...)

Jag vill inte vara petig med ditt inlagg ar typ 344e i K2 traden.

Det ja, men inte mitt första inlägg i tråden om K2... Over and Out.

Nu skall jag läsa på mig om vem David är, jag har ju knappt någon koll längre, kan bara namn som Bogi, Luhr och Rafael...

Det närmsta jag kommit Expeditionsklättring är att jag klättrat i Bohuslän med en som varit med på en svensk Everestexpedition. (Kanske något för mitt CV, fniss.)

Sorry kanske flyttade något inlägg för mycket, det var mest Gustavs och sedan ditt inlägg #340 som behövde flyttas hit egentligen, där den lätt infektiösa debatten om ExWeb passar bättre (som jag ser det...)

Jo. Sorry att jag hakade på där. Jag hade blandat ihop trådarna.

Så här i efterhand hade jag hellre hållit tyst.

Bra att Christer

skrivit att vissa inlägg flyttats från en annan tråd.

Mitt inlägg 337 bygger alltså inte på att jag läst hela den här tråden utan är bara en reflexion efter att ha följt Malindos länk i inlägget 336 till Explorers web.

Thure

Vill inte verka gnállig och smâktig, men Christer flyttade hit inlággen utan att skriva nàgonting som helst förklaring i denna tràd, vilket man i sig kan tycka verka lite márkligt. ( Sà dár fick jag det sagt)

Jag skrev till slut sjálv en brasklapp, eftersom det hela verkade minst sagt skumt.

Tack och hej.

Eldvakt

whoops, det var ju bra att jag inte satte på prenumera när jag reste på paddelsemester...

Oavsett vem som sa vad eller hur eller varför i vilken tidning på vilken site på vilket forum, så är kontentan ändå att himalaya i allmänhet och k2 i synnerhet (just i det här sammanhanget), tar obevekligen liv om man så bara tar ett felsteg. I min tämligen udda och disparata bekantskapskrets finns det en kvinna som miste sin man på k2 och som menade att man som klättrare kritiserar andra numera döda klättrare inom några timmar kändes milt sagt konstigt, särskilt som döden just är så närvarande på den höjden på k2. Sedan kan man ju tycka att alla kunde spara på krutet tills mer om väder, att alla fasta rep hade dragits ner, geologiska omständigheter etc., var kända. Det var inte första gången människor dog på k2 eller i Himalaya. Och alla vet att det inte är den sista.

Nu är min avsikt inte att det här får något nytt att flamma upp, utan någon av admin får gå eldvakt om så behövs.

Strängs replik

Sträng framstår i mina ögon lite som en bilförsäljare fast han säljer inte bilar utan sig själv. Men det kanske han inte ska klandras för då han bara spelar spelet. "Dont hate the player, hate the game!"

Min uppfattning är att han gjort några klumpiga uttalanden som han definitivt inte borde bli hängd för. Jag finner det troligare att journalister spetsat det hela. Däremot har han, tillsammans med serberna, tagit det underliga beslutet att forsla en död kropp på 8000+ vilket resulterade i ännu ett dödsfall. Om man vurmar för outbildade höghöjdsbärare bör man inte involvera dem i räddningsoperationer på 8000+ i 50-gradiga sluttningar!

Med det sagt så känns hans försvarsliknande tal ändock rimligt och hyggligt övertygande
http://web.strang.se/frmIndex.aspx

Jag tycker det är ruttet av explorersweb att inte tala om vem det är som sitter och spyr ur sig all galla över Sträng. Givetvis vill han synas i media då det genererar pengar till nya äventyr (för dom betalar väl inte sig själv?) och möjligheter till att föreläsa o.s.v. Han verkar go o gla, trevlig och framåt sen att han inte är perfekt och kanske kunde agerat bättre rent teoretiskt i vissa situationer är väl klart, men han är väl inte mer än människa han med. En människa som säkert utvecklats jättemycket senaste månaderna. :)

Allt väl till alla.

...lite som en bilförsäljare fast han säljer inte bilar utan sig själv. Men det kanske han inte ska klandras för...

Men det är väl självklart att han inte skall "klandras" för detta?

Jag har överhuvud taget väldigt svårt att förstå den aversion så många tycks ha mot att man marknadsför sig -och sina projekt- via artiklar och olika media.
Att inte göra det är för mig mer märkligt.

Så länge man inte ljuger eller behandlar andra illa(!) så är det väl fullkomligt i in ordning att ha en marknadsföring.

Eller lever jag i någon sorts bubbla...

Bara för att nyansera bilden lite skickar jag en länk som kanske inte alla sett.

En intervju med Sträng publicerad i Arbetarbladet, Gävle, där en helt annan bild än den hittills diskuterade tonar fram.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg