Jag är en såndär som vill ha maximal flexibilitet när det gäller prylar - helst ska samma sak kunna utnyttjas i 1000 olika sammanhang och kombineras med andra saker för att fungera i ytterligare 7000 andra sammanhang. Grejer som är helt stela och bara kan användas i ett enda sammanhang kan få mig lite smått irriterad. Och motiverad att hitta på en bättre lösning. Har därför klurat och funderat en hel del på dethär med styren, för det är ju faktiskt så att man ibland vill ha det sköna tillbakalutade komfortstyret och ibland vill man ha det raka "MTB"-styret. "Bockastyret" är ju en slags lösning på samma problem - fast utan komfortstyre. Kom fram till att det optimala vore ett styre som är ledat strax innanför handtagen, så att handtagen kan vinklas bakåt alternativt ställas i rakt läge. Eller en konstruktion där barends'en kan vinklas bak och fungera som handtag i komfortläget. Självklart måste konstruktionen vara stabil och kunna låsas ordentligt i lägena, annars blir det nog som att cykla med en välkokt spagetthi i händerna. Tänkte kolla med er som har koll på cyklar o sånt - finns en dylik konstruktion redan på marknaden? Annars är det kanske den som är den där uppfinningen man drömmer om som ska göra en till miljonär över en natt
Om det inte finns nåt liknande så får jag väl köpa en svets och börja bygga.