Julklappar??

Re: Re: Liggunderlag/rimstuga

öringen; sa:
uppblåsbart:

Den här får dig att ligga kvar,
trots kyla så är det ingen fara.
Men kom ihåg, även om den är uppblåsbar,
så är det ingen barbara
Annars har ju vår huspoet Robert Broberg skrivit en låt om just en gummimadrass, ja kanske är han den ende i hela världen som skrivit om just gummimadrassen. Det är bara att dra fram den blå gitarren på julafton och ropa "HEEEEJJJ!!!"

Vilken fixering förresten, en låt om en uppblåsbar kärlekstant och en låt om hur han går miste om en natt med "Annabell" pga en gummimadrass. Konstig prick det där. 80-talsprodukt.

1. En "stor" ryggsäck (15l) till min 5 åring. Hon och jag blir glada. Bästa kompisen har en dylik och jag tycker att den verkar ok.

2. Presenter till mig? Svårt, man är ju lite kräsen. Tält, sovsäckar, ryggsäckar, liggunderlag, kläder etc allt skulle funka, men frågan är: behöver jag prylarna eller kan jag fortsätta slita på:

jobbets tält (Nammatj GT3)
frugans Raven Gyro
min gamla skvader
pappas liggunderlag

eller?

1: Utemagasinet prenumeration och salt/peppar behållare

2: Expeed dunluftmadrass, tarp från hilleberg, nya optimus nova plus (pengar eftersom det inte finns ännu), Långa lätta tältspik av hög kvalitet, Muurika.

Det blir som sagt va en beställningslista, men det finns ju att välja på.
god jul och gott nytt
mvh
ht

1. Skalbyxor, fleece. Platsar Claes Grundstens Äventyrets Stigar här?

2. Mycket! bl.a. skalvantar, turskidor, ny paddeljacka, utekartan i tyvek, GPS mm. mm.

Som sagt ... man vet alltför väl exakt vad man vill ha så att det blir svårt att önska för generellt.

Javisst!

1. Damasker till maken, för säkerhets
skull köpte jag ett par till mig själv också.

2. Önskar mig Claes Grundstens kalender för 2006.
Jag är såå glad att han ger ut en i år också! Nu hoppas jag bara tomten fattar att jag vill ha just en sån. Maken tog jag till Naturkompaniet och visade hur den såg ut.........just in case!
God Jul allesammans!
Yvonne

Givetvis!

1. Till mina barn: Liggunderlag och Matkåsor.
Å till frun: En Windstopper fleecejacka.

2. Jag önskar mej en GPS, men jag behöver en
ny gasolbrännare till Trangiaköket bättre.

GOD JUL!

/Lägereld

Det finns en fara till med att vara friluftsprylbög, särskilt om omgivningen tycker att man är en petig gramjägare också.

Min hustru och jag fick "avslutningspresenter" av hennes lärarkollega. Hustrun fick ett badlakan med broderat monogram och jag fick en wettexdtrasa med påritat monogram.
:D

(Det är sant!)

Barnoverall fast till en vuxen.

-Köpt något, nej.

-Önskar mig en sån där barnoverall i bävernylon fast till en vuxen. Med stövlar och handskar redan instoppade.

Re: Barnoverall fast till en vuxen.

MW; sa:
-Köpt något, nej.

-Önskar mig en sån där barnoverall i bävernylon fast till en vuxen. Med stövlar och handskar redan instoppade.

Bävernylon reklamen..
den är nog en av de bästa jag någonsin sett...
den lilla ungen som tvingas gå till skolan i en overall som har bäversvans..

Den är helt underbar..

Köpt något: JA

Önskar mig:
för mkt och för specifikt..

Re: Re: Barnoverall fast till en vuxen.

hobbes; sa:
Bävernylon reklamen..
den är nog en av de bästa jag någonsin sett...
den lilla ungen som tvingas gå till skolan i en overall som har bäversvans..
har aldrig sett den. Finns den på nätet?

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg