Julkappar

Du har inte funderat på möjliheten att fråga henne vad hon önskar sej?
Haha! Bästa kommentaren hittills :)

Precis, då slipper man dessutom risken att ge bort samma smarta present 2 år i rad, det hände en bekant till mig. Hon fick två nästintill likadana löparset två år i rad av sin sambo, i all välmening båda gångerna. Men andra gången ledde det nästan en outtalad fråga av typen "tycker du att jag är för tjock"... Hihi.

***********************VARNING************************
Detta inlägg kan uppfattas ironiskt av känsliga läsare.

Jag förlåter dig, Peter;)

Jag trodde inte att ämnet var så allvarligt, ber om ursäkt för den gubbsjuka ironin i tidigare inlägg. Skall aldrig mer upprepas

(Nu ljög jag dessutom.)

Som jag brukar säga när jag återigen för förtiosjunde gången gjort fel :

ska aldrig göra så någon gång mer...

Håller med (kategoriskt) consono i denna gement delikata intrig, insåg inte vidden av det fruktansvärt gubbsjukt inskränkt ironiska skrivandet som förekommit med anledning av trådstartarens behjärtansvärda förfrågan om lämplig julklapp till sin äkta hälft, ska aaaldrig göra så mer.

Har hon en egen kamera? En liten söt tjejig passande byxfickan?
Låt henna bara vara med och välja färg, själv tjurade jag i en hel
timme när maken köpte friluftsdator (dessa prylfixerade orienterare)
utan att fråga mig vilken färg den skulle ha.
Fast vet du inte vad hon vill ha kan väl ett presentkort vara bra...
Eller skaffa något ni båda vill ha, men som är i dyraste laget. Ge
en halv av något alltså, då slipper hon ju också julklappsbekymret!
Whew, vilka bekymmer man kan skaffa sig/andra...

Påminner mig om sist mina föräldrar skulle välja Saab (1993, tror jag). Försäljaren bad morsan sitta utanför, och sen gick han och bredde ut sig om tekniska detaljer (för min far, som ger komplett fan i teknik, som han dessutom inte begriper). Sen hämtade säljaren morsan och sa "-Nu vill väl lilla frugan vara med, när det ska bestämmas färg?!"

Det blev ingen Saab den gången, och aldrig sen heller.

(sensmoralen, för den som missat den, är förstås att de Toyotor de kört alltsedan -93 varit svinbra, oavsett färg)

Jag ska heller aaaldrig mer tillgripa ironi och jag ska aaaldrig ljuga heller......

Fan det sket sig ju direkt, självklart kommer jag att fortsätta att ljuga och ironisera...

Men, till ämnet!

En dunväst eller dunjacka är nog aldrig fel, jag har upplevt att de flesta av det motsatta könet ofta är lite frusna och att ha med sig en liten dunväst eller dunjacka när man är ute är nog inte så dumt. Det finns massor att välja på. Klättermusens LIV var det någon som föreslog. Western Mountaineering har flera fina varianter.
Tyvärr så kostar det ju en del men det är hon säkert värd.

Ha det!

Ingen klapp alls

---- OBS INGEN IRONI -----

Köp hellre presenter till din respektive när hon inte förväntar sig det.
Julklappar är till barn och ungdommar utan egen inkomst. Symboliska presenter för en 50-lapp är bara onödiga.

Ge din fru en kram och en rejäl puss och tala om vad du tycker om henne (positiva ord rekommenderas) istället för prylar hon kan köpa själv.

PS. detta funkar bäst om man kommit överens om det ds.:)

BZ

Eller så blir ni Jehovas och kan skippa både jul och födelsedagar.......
Men då kan det å abdra sidan bli presenter lite närsomhelst!

Billigare alternativ än dunväst/dunjacka är ett underställ i ullfrotté.
Värmer både sommar som vinter.
Kanske inte så sexigt precis men nu skulle vi ju skippa mansgrisandet så då passar ett osexigt underställ bra:)

Om Mammon är din...

Eller så blir ni Jehovas och kan skippa både jul och födelsedagar.......
Men då kan det å abdra sidan bli presenter lite närsomhelst!

Billigare alternativ än dunväst/dunjacka är ett underställ i ullfrotté.
Värmer både sommar som vinter.
Kanske inte så sexigt precis men nu skulle vi ju skippa mansgrisandet så då passar ett osexigt underställ bra:)

För att ändå få det lite "sexigt" kan Aclimas Wool-net eller Cool-net rekomenderas. Men köp den hellre idag och ge den till henne.
Önska Glad Vardag vet ja!
BZ/

Tips till Aclima

Varför inte komma med en sensuellt julröd färg på en limited version av nätunderställen lagom till jul?

Gör det till en kampanj och presentera ett humoristiskt friskusalternativ till jul-lingerie kampanjerna från HM och andra..

Jag skulle iaf få svårt att inte nappa på en sån grej.. :)

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg