Buss och tåg var alt (har redan kört mkt i Norge bl från Umeå upp till Nordkap och ner längs kusten och från Bergen in över fjord/sogn med Alla turisdtfällorna och ner till GBG då billig bensin på -90 tal med 2.8L rak 6 men 80Ltank så ingen sk räckvidsångest)
Var för 2 år sedan på Hardangervidda ˋlagomˋmed folk.
Har STF sommar och vinterfärdledarutbildning med flera dagar på Glaciär och vet riskerna samt att anv kompass över för att hitta dit man ska och gå så rakt det går .
Men bland största riskerna är ju att gå på ställen med mkt snö kvarsom döljer sprickor samt att gå nära bergt runt om.
Största fördelen är ju slippa blockterräng är ju minst lika stor risk att få allvarliga skador med att ramla på sten har stavar men nästa gång även hjälm.
Jag går ju svåraste vägen utan avancerad klättring där erfarenheten saknas mest.
Nackdel med 20D väv jfr med 30D är ju oväsen vid stark blåst och dålig sömn utgör ju på sikt en större fara än många andra då man kan fatta felaktiga beslut fast man igentligen vet bättre.
Var för 2 år sedan på Hardangervidda ˋlagomˋmed folk.
Har STF sommar och vinterfärdledarutbildning med flera dagar på Glaciär och vet riskerna samt att anv kompass över för att hitta dit man ska och gå så rakt det går .
Men bland största riskerna är ju att gå på ställen med mkt snö kvarsom döljer sprickor samt att gå nära bergt runt om.
Största fördelen är ju slippa blockterräng är ju minst lika stor risk att få allvarliga skador med att ramla på sten har stavar men nästa gång även hjälm.
Jag går ju svåraste vägen utan avancerad klättring där erfarenheten saknas mest.
Nackdel med 20D väv jfr med 30D är ju oväsen vid stark blåst och dålig sömn utgör ju på sikt en större fara än många andra då man kan fatta felaktiga beslut fast man igentligen vet bättre.