Jorden runt??????
Äventyrligt projekt, Men naturligtvis spännande.
Tjejen som hoppade av löser ju delvis 2 av det i mitt tycke största problemet med resan. Även om jag tycker synd om henne som missar äventyret. Men hon mår nog bättre av att hälsa på i något exotiskt land.
4 pers är ju minst en för mycket i en så liten båt. Att få plats med den stora mängd förnödenheter som går åt för långa överseglingar med så stor besättning är väl närmast omöjligt. Bara vatten och bränsle för uppemot 30 dagar tar ju betydande plats.
Och bidrar hon med ett fungerande vindroder elemineras ju det som annars med största sannolikhet skulle äventyra resan.
Kvar står problemet med den sena starten. Överfarten över atlanten startas ju från Kanarieöarna i mitten av November, dit är det en avsevärd distans för en ovan besättning med liten erfarenhet av stora havsseglingar i en relativtliten o långsam båt Med start i september är det väl sent.
Men jag önskar er all lycka och hoppas att det blir ert stora äventyr med inte alltför stora problem under resans gång. Jag kommer med intresse följa era äventyr.
Hälsningar Gunnar
rutinerad seglare