Jorden-Runt Ryggsäck

Pris....

Hej!

Ville bara tillägga att det kan vara bra att inte ha en alltför dyr rygga. Känns det bra att lämna en 4000-kronors på vandrarhemmet?

Som backpacker bär man sällan tungt. (väl?) Jag skulle satsa på en äldre beg ryggsäck.

Hoppas du får en fin tripp!

//Anders

Re: Pris....

andersmossing; sa:
Hej!

Ville bara tillägga att det kan vara bra att inte ha en alltför dyr rygga. Känns det bra att lämna en 4000-kronors på vandrarhemmet?

Som backpacker bär man sällan tungt. (väl?) Jag skulle satsa på en äldre beg ryggsäck.

Hoppas du får en fin tripp!

//Anders

Så länge den inte ser ut som en 4000kr rygga så är det väl lugnt ;) nej men ärligt. det ligger mycket i det där. om inte annat så kan en pacsafe göra sitt till. slashproof och allt, men vill dom ha ens ryggsäck tar dom den alltid ändå. så är det. så se till att inte ha flygbiljetterna kvar i den

Tackar

Jag måste ju passa på att tacka för alla inlägg, de har varit till stor nytta för en med min beslutsångest.

Tack allihopa!

Enligt min mening är det bästa en liten (25-40l) lätt ryggsäck som du kan ta med dig på bussar, i tåg etc. Kan lätt låsas och också användas som dagstursäck.

Jag reste 8 månader i Sydostasien och Sydamerika med en Lowe Alpine Voyager 35l, och den var helt perfekt och mer än tillräckligt stor. Man får bara se till att behärska sig och inte packa med massa strunt. För varma länder räcker det med 2 t-shirts, shorts, byxor, tre par strumpor/kalsonger. Ett litet reseparaply eller en miniponcho i tunn plast (köps för för 20 kr t ex i Bangkok) är allt som behövs för regn och djungelvandringar (paraply i städer, men funkar oxo i djungeln), Gore-Tex etc blir alldeles för varmt. Ett par Teva-sandaler och ett par gympaskor funkar för allt inkl bergsbestigningar. Enda anledningen att ha en större rygga är om du måste släpa på veckoransoner av mat, men det tror jag knappast du kommer att göra, även om du ska ut i djungeln.

Berghaus Cyclops II Atlas

...En suverän säck. Min har blivit tappad från bagagetransportvagnar i fart och det syns att den har glidit, snurrat, stannat. Mitt trangiakök blev buckligt, en tom bränsleflaska också. I Mocambique släppte flygplatspersonalen säcken från hög höjd ner på ett bord. Jag har sett åtskilliga busschaufförer på olika ställen misshandla säcken genom att lyfta i vad som helst som man kan få in en finger i. Säcken är fortfarande fullt användbar men tyvärr var det gjutfel i två spännen som har gått sönder. Jag har lämnat in säcken på gratis reklamationsreperation två gånger. En gång mellan två resor och då skickade de den med ASG express så att jag skulle hinna få den innan jag åker.

Den är stor nog att vara praktiskt tagen bottenlös, väldigt flexibel och på mig sitter den som en kroppsdel.

Jag har vandrat, åkt skidor i extrem kyla, liftat, åkt tåg, flyg, bott i bushen i Afrika och min Berghaus är tillsammans med min Mag-light ficklampa några av de saker som jag har haft störst tillförlit till i alla lägen. Nu har den dock fått gå i pension efter sex hårda år.
//Janne

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Tord Hoppe "Ruggad" ryggsäck runt 40 liter? Transportera 23
Viktorious Finns det någon ryggsäck runt 35liter som liknar Kajka? Transportera 2
Tangentbord Letar ryggsäck, 55-60L, som klarar runt 20 kg Transportera 16
NinjaNisse Inköp av ryggsäck runt 80 liter Transportera 4
fredrikp Ryggsäck runt 90 l - Tips Transportera 0
Ramryggsäck runt 35 liter Transportera 3
Tips på en bra ramryggsäck runt 60 l Transportera 3
niking Bra ryggsäck runt 40-45 liter för sportiga aktiviteter Transportera 2
Coqrouge2 Uppdatera och renovera ryggsäck Transportera 45
niking Är detta framtidens "ryggsäck"? Transportera 79
Martes Hjälp, min ryggsäck stinker! Transportera 21
hsp Ryggsäck för ca 25 kg och 60-70L Transportera 30
Schneeberger Tips på ryggsäck - ca 70l Transportera 9
Planinarenje Kombinera ryggsäck 40L och 30L Transportera 19
nattochdag Hur man använder en ryggsäck (Klättermusen) Transportera 6
m71 Civil ryggsäck med MOLLE-system Transportera 22
Alucardi Gammal ramryggsäck eller ny ryggsäck? Transportera 13
t.lennström Identifiering av gammal ryggsäck. Transportera 12
Dabo Identifiera ryggsäck Transportera 9
mikael.johansson Hjälp mig att välja ryggsäck mellan Bergans/Gregory/Osprey Transportera 5
svedde Bälte istället för ryggsäck. Transportera 3
hsp Ryggsäck på ca 60 L för långa lättaste som håller Transportera 0
Frigganrickard ≈30 liter ryggsäck för långa personer Transportera 6
perdavid Stor ryggsäck, vilken? Transportera 39
Biomed Ryggsäck med öglor på axelremmarna Transportera 22
alpvandraren Ryggsäck utan bakvikt Transportera 59
Emmma Ryggsäck som kan packas ner i väska Transportera 21
medic Storlek på ryggsäck Transportera 8
tillin Val av ryggsäck 75-85 liters? Transportera 3
Lockheed Ul ryggsäck minst 65 liter för kvinnor Transportera 13
Gålitetill Sy egen ryggsäck Transportera 3
Elvah Lätt ryggsäck cirka 50 liter Transportera 10
Karolina P Ryggsäck med utanpåliggande sidofickor - en omöjlig önskan? Transportera 61
Polar300 Vilken ryggsäck använder Lars Fält? Transportera 43
fordfocusmk1 Vilken Fjällräven-ryggsäck är detta och skick? Transportera 12
Krister624 Ryggsäck fjällmark Transportera 1
Linneagk Ryggsäck för att kunna fästa skidor Transportera 2
Lurix Ryggsäck EDC med öppning från sidan? Transportera 1
asjohem Bra första ryggsäck för dagturer Transportera 11
Mr.H Slitstark Rejäl Ryggsäck Transportera 28
Bossebror Hjälp med första ryggsäck/identifiera - Alaska Transportera 23
mikaelbe Ny ryggsäck efter Haglöfs ShoSho 6000? Transportera 1
BabyBear Identifiera ryggsäck Transportera 8
Spagh1i Impregnering av ryggsäck! Transportera 6
Mr.H Ryggsäck- Heldagsvandringar Transportera 10
Danne99 hjälp mig att hitta en bra ryggsäck Transportera 1
blastlast 30-40 l ryggsäck för långa sökes Transportera 5
DoktorGlas HoverGlide - "flytande" ryggsäck Transportera 10
starmac Dumt att köpa en 'för' stor ryggsäck Transportera 18
k elias Ryggsäck för dagstur och jobbresa, funka som kabinväska Transportera 17

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg