Jojo-/trepassleden

Kortet är helt riktigt taget söderut efter första passet från Unna Raita. Hela vägen var till stor del snötäckt fram till Tarfala. Det var mer snö förra året än hur läget ser ut att bli i år men så här tidigt på säsongen är det fortfarande helt snötäckt och en vecka kommer inte ändra allt för mycket.

ok 1000-2000 m ska ta stegjärn och yxa med och om bra väder gå upp på en topp utan gå på Glaciär som man ej gör ensam,ser prognos ej bra ut tar jag robustare tält ev går runt väster om Keb massivet.
När jag gick där förra gången på 80-talet kommer jag ihåg att vi gick på ett relativt brant snöfält troligen ovan U.R.mot Tarfala.
Nu är man lite mer försiktig av sig och har råd att köpa lite säkerhet.

Hur kollar jag vädret där före resa och var kan det tänkas finnas Nät för kunna koppla upp till websidor ska gå betala med svish i Tarfalla stugan men de kanske har länkanten på berg ned till stugan?
Tänkte ej ta med annat än mindre tel och har ej GPS navg men skaffat ny kart och kan ju anv men ska träna lite hemma före.
Hur långt från Glaciär kan vattnet vara lite renat och bättre att dricka än direkt nära eller saknar det betydelse några dagar.
Ej planerat rut mer än i området sett att 2 som gjort ett repotage gått från Nikka upp lite Öster och sedan upp på i dalen Ö om Tarfala dalen där kanske det är mindre folk,sedan gick dom in mot V mot Kask.Vagge.
De sov även över i Un.R.raststugan vilket väl ej är rek. om man ej är ber.att utrymma för någon som kanske kommer genomblöt eller frusen mitt i natten.
Sedan tog de vägen Ö mot Norma jag tänkte ned mot Nallo av nostalgiska skäl men kanske ska överväga samma vägval.
Ska fixa med egen mat och best utr och får ta rutt planering senare ev på resan.Jag kommer ju ta MKT hänsyn till väder ska det bli regn snö och blåst över de mer alpina omr kan man ju gå i dalarna och lämna stegjärn,yxa hemma.
Hade tänkt åka till Norge och kunnat avvakta bra väder men vi är ju ej välkomna dit än så fick köpa biljett på tåget 2m före resa.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Nallo_Gus Jojo-leden / Trepassleden Fjällvandring 17
Janost ”Ofarbar” JOJO leden över Kebnepakteglaciären till/ från Tarfala Fjällvandring 31
Loni Trepass-/jojo- leden Fjällvandring 1
Maskros444 Utrustning för Jojo-leden? Fjällvandring 24
migael abisko -> Nikka via mårma och JoJo-leden Fjällvandring 4
Uller JoJo-Leden Fjällvandring 0
Martin Gidlund Jojo-leden Fjällvandring 3
milano Nallo-Alesjaure, förlängning av jojo-leden. Fjällvandring 6
milano jojo-leden från söder Fjällvandring 4
laurentiusweg nåt aktuellt ? abisko mårma jojo nikka Fjällvandring 2
mandrake JoJo-leden Fjällvandring 4
Jojo-leden Fjällvandring 3
Joonaka Abisko-Nikkaluokta via trepassleden(?) Fjällvandring 5
JKAbrams Sökes: Aktuella observationer (sommar 2020) för jojoleden/trepassleden Fjällvandring 11
veni Trepassleden Fjällvandring 14
veni Trepassleden med start 20 Augusti Fjällvandring 4
Jojosurf Trepassleden (Jojoleden) Fjällvandring 2
veni Trepassleden i slutet av augusti Fjällvandring 28
haiwa jo-jo leden / trepassleden Fjällvandring 9
Maritha trepassleden Fjällvandring 4
haiwa jojoleden / trepassleden Fjällvandring 5
kutmsta Trepassleden (Goubirvaggi-Kaskasavagge) frågor Fjällvandring 9
Mopsy Jojoleden/Trepassleden? Fjällvandring 4
nsidirop Abisko - Nikkaluokta via Mårma och Trepassleden Fjällvandring 15
brascav Is/snöfältet på trepassleden?!? Fjällvandring 1
NiklasH Trepassleden från söder i augusti Fjällvandring 8
LinusS Trepassleden Fjällvandring 9
majjen Trepassleden - igen Fjällvandring 5
majjen Ni som har vandrat trepassleden... Fjällvandring 20
nummeråtta Trepassleden Fjällvandring 3
Kristine H Trepassleden igen Fjällvandring 16
Trepassleden Fjällvandring 1
Trepassleden iår? Fjällvandring 2
Trepassleden ensam? Fjällvandring 4

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg