Runt 20 januari beställde jag ett par Jörnkängor från Jörn Jensen läderhandel i Norge. Företaget skötte sig bra och skickade snabbt kängorna. De hamnade i Oslo för vidare transport till Sverige. Sedan försvann de. Efter ett par dagar var de på outgrundliga vägar tillbaks på posten i Oslo. Företaget, som föredömligt följde paketets rutt, skrev arga mail till posten i Oslo och då skickades de igen till Sverige.
Anlände till posten utrikes i Örebro, där de tullades, skickades till Segeltorps terminal, där de skickades till fel postmottagning. Posten företagspaket skulle då ha skickat tillbaks kängorna till Segeltorp så de kunde skicka dem rätt, men istället lades de i fel säck och skickades till ett felaktigt postutlämningsställe. På det postutlämningsstället eftersändes kängorna till....Norge! Nu ligger kängorna mina i Oslo igen, reklamerade på posten i både Sverige och Norge. Fortsättning följer.
Raskesven
Anlände till posten utrikes i Örebro, där de tullades, skickades till Segeltorps terminal, där de skickades till fel postmottagning. Posten företagspaket skulle då ha skickat tillbaks kängorna till Segeltorp så de kunde skicka dem rätt, men istället lades de i fel säck och skickades till ett felaktigt postutlämningsställe. På det postutlämningsstället eftersändes kängorna till....Norge! Nu ligger kängorna mina i Oslo igen, reklamerade på posten i både Sverige och Norge. Fortsättning följer.
Raskesven