Jaktryggsäck?

Söker en jaktrygga för dagsbehov (ca 35liter), har sett en lämplig Berghaus Dart II men den har försvunnit ur sortimentet (tror det saknas agent i SV), ngn som vet vart man kan få tag på Berghaus säckar i denna storlek?. Haglöfs har också en som heter Hunter. Tacksam för tips om andra märken och modeller. Ryggsäcken ska vara ca 35 liter med termosfack samt bekväm att bara, gillar inte stolryggsäckar med tanke på optiken på bössan som tar stryk.

Gamla kronsäcken (elefantpungen) är hyfsad efter viss polstring med tanke på tidigare nämnda optik. Bra och tunna remmar vilka inte stör skyttet. Stor fin ficka som rymmer det man vill. Ett pris som gör att man kan köpa ett lager och ha för skojs skull. Nåja, för priset den bästa jaktsäck man kan ha. Och efter lite modifiering blir mesen ett ypperligt vapenbärsystem/skjutstöd vid toppfågeljakten.

Härkila?Norröna?

Såg att Härkila marknadsför jaktsäckar som såg rätt schyssta ut. Min bror har en "stollös" Norröna jaktsäck med tunna bärremmar för att inte påverka för mycket vid anläggningen vid skytte. Verkar funka bra. Dyr dock ca 1700:- får man punga upp med. Mvh/ Magnus

vaude

Vaude har gett ut en på ca 35-40 liter som såg fin ut.
med viltsäck och allt.
Tror den kostar under tusenlappen.
Det jag tycker man ska tänka på är att det säkert finns säckar som är bättre att bära än många som är gjorda för jakt, men dom har också ofta polstrade axelremmar som gör det svårt med nån bra anläggning.

Egen kombinaion

Hej!

Jag har löst problemet på följande sätt. Har en haglöfs shosho 30 liter som jag använder dagligen till jobbet och annat. Den har jag kompletterat med en walkstol (trebent pall med utdragbara ben) som jag fäster utanpå säcken på icke gevärbärande sidan alternativt stoppar ner i säcken.

/Johan

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg