Brukar ofta titta på folks egengjorda filmer från deras äventyr, och du lyckas med att fånga dina eskapader på ett underhållande sätt. Såg förövrigt även din film från förra året.
Jag lyckades komma över ett likadant tält som du har till ett billigt pris och har kompletterat med extra tältstänger. Undrade om du använder dubbla uppsättningar till ditt tält?
Tack för en fin film!
Tackar skälv, väldigt roligt att det uppskattas 😉
Nej jag använder endast den vanliga uppsättningen med stänger, men det kanske inte är så dumt med dubbla, det borde ju bli väldigt starkt.
För mig är det även väldigt viktigt att det är enkelt att slå upp tältet när det blåser på en del.
Så jag packar det som en rulle ovanpå pulkan med stängerna lite mer än hälften utdragna men kvar i stångkanalerna. Det gör det väldigt mycket smidigare att resa.
Först fäster jag en säkerhetslina som jag alltid har fastsatt i tältets kortsida i pulkan,mig själv eller i backen så det inte blir någon risk att tältet blåser iväg. Sedan plockar jag bort tältet från pulkan.
Jag lägger rullen på backen och fäster de tre markpinnarna i kortsändan mot vinden först.
Sen rullar jag ut tältrullen från vinden.
Sedan skjuter jag i alla stänger i kanalerna.
Efter det tar jag tag i stormlinan och drar/reser tältet, sedan fortsätter tills det är klart.
Men helt klart intressant med dubbla stänger, fick du byta ut hyllsorna som man trycker ner stängerna i till hyllsorna med plats för dubbla ? Eller hur fungerar det rent praktiskt när man reser det med dubbla stänger?