Konservering som lärometod
Nu har konserveringen pågått 8 år,de tre senaste bör närmast beskrivas som 'tortyrliknande',finns nog inget som dom inte har varit och petat på med sina äckliga j-la grisfingrar.Dessutom har det fört vissa andra saker med sig,tre mordförsök,två kroniska skador,utebliven tandvård pga pengabrist (Arbete,A-kassa,soc,dom har varit där och petat),synvård (Två år utan vara sig glasögon eller linser)och allmän sjukvård dito.
Skuldsättning med kronofogden som följd pga livet inte står still för att min utveckling gör det,en månads fängelsevistelse pga falska anklagelser om att jag skulle ha slagit en tjej (Läs polisutredningen, skrattretande),troligtvis var det en grej så att jag inte skulle berätta att kursen på Övertorneås folkhögskola var ett skämt (inte annars,det är säkert ett jättebra utbildning) efter två månader hade vi kommit så långt att vi tittade på hur man slog upp ett tält,skjutprov inför jägarexamen med lösa skott,avståndsbedömningen mättes med jättekliv eller myrsteg,bara det blev fel.Skrivningen bedömdes enligt godtycke.Efter att jag slutade där sökte jag till bl.a stöllet,Kjesäter och den där i Finland (kommer inte på vad den heter just nu) och inför dessa intensifierades 'attackerna' med telefonstölder så jag inte kunnde söka arbete,drogning,sömnstörning och annat för att jag inte skulle ha en möjlighet att ta mig dit.Alfa-kassan ansåg att jag inte uppfyllde ALLA krav,avslutade samtalet med ett -"Och hur gör du nu då?",socialtjänstemannen ville visa hur stor kuken var och spelade överlägsen,det funkade inte och han blev väl sur när jag påpekade vissa fel i hans resonemang t.o.m pekade för honom i regelverket att jag hade rätt,men nej,jag skulle behöva överklaga beslutet till länsrätten.Inbetalningsdatum passerade,det hade säkert kunnat ordnas men det handlar om premisser,jag vill inte känna att jag går på 'nåder'.
Det kommer mera,ska bara fundera lite.
peter