jag antar att du följde socialstyrlesens rekommendationer att äta 7 skivor bröd om dagen också. du vet, myndigheter kan ha fel. dessutom ger andra myndigheter mig rätt, bla trafikverket som anser det felaktigt att stänga allmäna vägar vid renkalvning. ni har panik i onödan, jag antar ni vistas väldigt lite i naturen, ni är teoretiker och väl så men fel har ni. i norge (och övriga sverige) råder inte samma moralpanik, skönt. skulle vara kul att veta vad det är med renen i just storulvån som gör den så påstått känslig, är det något i vattnet?
Ännu ingen som svarat på om det är renarna eller samerna som är unika i just storulvån. för annars skulle ju hela fjällkedjan stänga under renkalvningen, men så är ju icke fallet som ni vet.
helt sinnessjuk diskussion faktiskt, jag ska upp på fjället, skriver det på ett fjällvandringsforum - några idioter avråder å det grövsta. sånt kan bara hända i ett land av 100 års socialdemokratisk indoktrinering och skrämselpropaganda från myndigheter.
lev lite för fan, renen överlever och så gör samerna. men jag antar att deras helkoptrar och skotrar och fyrhjulingar inte bekymrar er så mkt.