Det ska gå bra
Jag har sprattlat runt kring Sylarna, Storulvån, Blåhammaren både höger och vänster varv. Den fysiskt mest krävande sträckan är kanske från Sylarna till Blåhammaren, tror det är 19km. Blåhammarens fjällstation ligger ganska högt upp så det blir uppför en del från Sylstationen och dit.
Sträckan Storulvån - Sylarna är fysiskt inga bekymmer den är mycket lätt att gå. Men den är ack så trist, som en motorväg, jag har avverkat den på dryga två timmar, men då var jag vid god kondition och med lätt packning.
Om ni åker tåg till Enafors är det klart lämpligast att ta taxibussen till Storulvån och utgå därifrån istället för att tex gå direkt från Enafors till Blåhammaren, då blir det brant uppför Silverfallet och enklare start än så går ju att hitta.
Om jag fick gissa vilket varv som blir enklast så är det nog ändå Storulvån - Sylarna - Blåhammaren - Storulvån. Det blir visserligen den kanske mest krävande sträckan Sylarna - Blåhammaren men då har ni fått gå in fötterna på den mjuka starten Storulvån - Sylarna.
Gå bara lugnt och lyssna på fötterna och varandra så ska det bli en trivsam tur.
Lycka till!