Jag har också letat efter en bra lösning på detta.
Eller egentligen letade jag efter en vindjacka med tunn isolering framtill, i de fall det är så kallt att det inte räcker med underställströja och vanlig tunn vindjacka.
En väst med ryggpanel av jättetunn nylon (som en tunn vindjacka) och framsida med vindtät nylon och tunn isolering hade varit väldigt smidigt. Ett värmande lager som inte blir förstört av ryggsvett.
Mina fynd hittills:
Denna skulle ju kunna funka som mellanlager. Eftersom det är en brynja så kan man ha den underst om man vill ha mycket isolering, och ytterst om man vill ha mindre isolering. Det kommer fortfarande bli svettigt om ryggen, men nätet torkar ju oerhört fort.
Finns även som långärmad, men då är det nät på ärmarna. Inget vidare solskydd alltså.
www.brynje.no
Här är en trevlig väst. Det är tunn fleece på ryggen. Inte helt optimalt, men inte helt fel heller. Det är micro grid-fleece, vilken ventilerar bättre än "vanlig" fleece. Denna har dock en ytterst tunn isolering innanför det vindtäta tyget.
Denna väst, fast med tunn nylon på ryggen hade varit helt optimal. Den är dock jättebra om vädret är kallare.
Välkommen till decathlon.se! Snabb leverans, säker betalning och 30 dagars öppet köp. Hög kvalitet behöver inte innebära högt pris. Sportutrustning, cyklar, tält. 70 sporter under ett tak.
www.decathlon.se