Hej,
Efter avslutad militärtjänst har jag fått blodad tand för att vandra. Jag har funnit det mesta jag behöver i sina civila motsvarigheter men ett bra ytterplagg verkar vara svårt. Jag var en beundrare av m90 systemet men jag tänker inte leka GI Joe ute i det civila.
Kraven(softshell):
- Bra ventilation.
- Ej för varmt (ska kunna användas sommartid utan infanterield(skavsår) som följd).
- Vindtålig.
- Delvis vattenavstötande (ska klara lite duggregn och fuktig terräng).
- 2 rymliga bröstfickor(jacka) / 2 rymliga benfickor (byxa)
- Slittålig (ska utan problem klara slitage från 30-40kg packning samt buskage).
- Bra sömmar.
- Rymlig. (Ska få plats med förstärkningslager under).
- Försärkta knän (byxa)
- Byxorna ska kunna fästas i kängorna på något sätt. (annars åker de upp och saker åker in i kängorna).
Om möjligt:
- Byxorna ska kunna knäppas upp nedtill (för att enklare kunna genomföra strumpbyte).
- Inte alltför dyra (jag ska inte bestiga everest).
Jag hoppas ni kan hjälpa mig och var inte rädda för att föreslå något även om ni inte är helt hundra eller att det inte helt överensstämmer med mina krav.
Om ni vet en fysisk butik som man kan pröva plagget i, tipsa gärna.
Efter avslutad militärtjänst har jag fått blodad tand för att vandra. Jag har funnit det mesta jag behöver i sina civila motsvarigheter men ett bra ytterplagg verkar vara svårt. Jag var en beundrare av m90 systemet men jag tänker inte leka GI Joe ute i det civila.
Kraven(softshell):
- Bra ventilation.
- Ej för varmt (ska kunna användas sommartid utan infanterield(skavsår) som följd).
- Vindtålig.
- Delvis vattenavstötande (ska klara lite duggregn och fuktig terräng).
- 2 rymliga bröstfickor(jacka) / 2 rymliga benfickor (byxa)
- Slittålig (ska utan problem klara slitage från 30-40kg packning samt buskage).
- Bra sömmar.
- Rymlig. (Ska få plats med förstärkningslager under).
- Försärkta knän (byxa)
- Byxorna ska kunna fästas i kängorna på något sätt. (annars åker de upp och saker åker in i kängorna).
Om möjligt:
- Byxorna ska kunna knäppas upp nedtill (för att enklare kunna genomföra strumpbyte).
- Inte alltför dyra (jag ska inte bestiga everest).
Jag hoppas ni kan hjälpa mig och var inte rädda för att föreslå något även om ni inte är helt hundra eller att det inte helt överensstämmer med mina krav.
Om ni vet en fysisk butik som man kan pröva plagget i, tipsa gärna.