Jack Wolfskin Gossamer

Det får plats två vuxna i tältet om båda är ganska normalbyggda - så i ditt fall lär det funka.

Men det blir bökigt om nån skall ut och så.

Jag har haft mitt JW Gossamer i 5 - 6 år nu och använt det ganska flitigt.

Om man ska få plats två normalbyggda vuxna så måste man vara sams och tycka om varandra. Det blir trångt!

Normalt får jag plats med ett normalbrett liggunderlag (tror att det kan vara 52 cm) och sedan har jag ett knappt ett par decimeter på varje sida vid huvudändan men mindre vid fotändan att lägga kläder och annat.

Jag gillar tältet även om det numera har blivit utkonkurrerat av ett nyare Akto.
Främst har jag använt tältet vid kajakturer då jag varit ensam och har velat hålla packvolymen nere, eller som extratält.
Det har inte överdrivet mycket plats för packning men det går som sagt att lägga in en hel del vid sidan om man är ensam. Innertältet är av mesh och i och med att yttertältet inte går riktigt ända ner till marken så kan det bli lite "luftigt" om det blåser. Å andra sidan är det skönt luftigt och välventilerat sommar och höst.
Det vattentäta golvet går upp en bit på sidorna och skyddar väl vid regn och väta. Jag har varit med om riktigt tokregn några nätter och sovit gott och torrt. Möjligheten att rulla upp yttertältet ända ner till fotändan är underbart varma fina sommarkvällar eller tidiga höstkväller när det är stjärnklart.

Jag skulle säga att det är ett mellanting mellan bivy och litet tält. Jag kan faktiskt sitta med börjd rygg och nacke och klä på mig i tältet ... men mer är det inte.

Lycka till!

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Larsn1d Jack wolfskin Gossamer II eller bergans Hardangervidda Bo och sova 3
Jsl Jack Wolfskin Gossamer 2 eller Helsport Nordmarka 2 Bo och sova 3
Freddan122 Hjälp med tält 2-manna jack wolfskin eller Msr elexir 2 eller något annat? Bo och sova 0
Sjösimmerskan Spännare av tältlinor på Exolight II Jack Wolfskin. Hur funkar de? Bo och sova 3
Sjösimmerskan Tältlinor spännare Hjälp med tältlinespännare till nytt Jack Wolfskin Exolight II Bo och sova 1
Lavskrikan Jack Wolfskin Skyrocket III Dome Bo och sova 1
Ingle Stabilt campingtält - Coleman, Jack Wolfskin, McQuinley eller Outwell? Bo och sova 7
Punktkarlsson Tält - Vaude eller Jack Wolfskin? Bo och sova 0
jakkemalm jack wolfskin exolight Bo och sova 2
LottaD Tältråd: Jack Wolfskin, Liberty eller Vaude, Mark? Bo och sova 2
atta Marmot, Bergans, Jack Wolfskin, North Face? Bo och sova 6
Laura Weight Watcher RT - Jack Wolfskin Bo och sova 4
Jonte Myra Butik som saluför Jack Wolfskin i Göteborg? Bo och sova 4
Run Jack Wolfskin Tundra 2 Bo och sova 0
rogero Jack Wolfskin, chinook Bo och sova 0
Andersols Jack Wolfskin tält? Bo och sova 2
Lundell Jack Wolfskin tält...?! Bo och sova 2
tiddelipom Jack Wolfskin Bo och sova 4
nature4you.nu Tält Jack Wolfskin Tundra III Bo och sova 0
nicoj Jack Wolfskin tält för svenska fjällen? Bo och sova 2
Jock Scott fjällräven eller jack wolfskin Bo och sova 2
Jack Wolfskin-tält Bo och sova 2
Jack Wolfskin-tält Bo och sova 1
pipsatan Wolfskin gossamer sommar vandring Råd?! Bo och sova 0
martin1g Khyam och Royal vs. Wolfskin tält?? Bo och sova 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg