Mitt första bad blev ett faktum i fredags 21/5, mitt på Sigtunafjärden 700 meter från land där man absolut inte ska välta ! det gick vågor på ca 30-40cm och jag fick dom i sidan, har klarat sådan sjö förut med motionskajaken, men det gick fort så låg jag där och simmade, jag ska tacka mina Chillcheaterkläder och flytvästen som alltid sitter på, simturen in till land tog ca 30 minuter och det går inte fort att simma med kajak, prövade inte att gå upp i kajaken pga vågorna och att jag bara övat på det i bassäng, så jag ville inte göra av med krafter, tippar på en vattentemp på 10-12 grader ca, men kläderna funkade bra! jag kände knappt kyla när jag låg i förutom om händerna, sen kände man efter 20 minuter i vattnet att FLYTVÄSTEN verkligen va behövlig ! man blev trött och seg i hela kroppen. När jag väl kom iland så började jag frysa om hela kroppen, satt mig i kajaken och paddlade ca 3 km till hemmabrygga, det va inte kul, det tog nästan hela vägen hem innan jag blev varm i kroppen, kunde inte utföra benrörelserna fullt ut heller, samt att jag va skraj att välta igen, så om ni ger er ut och paddlar, använd bra kläder och naturligtvis flytväst !! sen är ni troligen inte så envisa och korkade som jag att ni ger er ut själva i sån sjö. (mitt första bad efter 3 års frenetiskt paddlande) TREVLIG PADDELSOMMAR !!!!!
Ja då ha man vält !
- Trådstartare Ace 374
- Start datum
Liknande trådar
Liknande trådar
-
-
-
-
-
-
Helt Ny Hemsida om Surfskipaddling - och hur man börjar...
- Börjat av Blade06
- Svar: 0
-
-
-
-
-
Hur tätar man en Alu-kanadenssare som läcker i mitt skarven
- Börjat av henka111
- Svar: 4
-
Var kan man köpa delbar kajak i Sverige eller Europa?
- Börjat av Jörgen Larsson
- Svar: 59
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-