Jag får ändå en känsla av att de högprofilerar sig genom att hämta hela estetiken och även en del medarbetare från. Fjällrävens Numbers -serie.och att mycket i deras marknadsföring andas samma friluftshipster./ Kalle Zackarias Wahlström -estetik. Dvs Friluftsliv men lite old school . Lite retro och bush-craftigt och en känsla av scouting på 50-tal. Liksom naturkompaniet säljer de "retro" arbetshandskar av läder , såna som brukar kosta 150 på Bauhaus för 599kr.
Obs : jag gillar det jag ser! Men allt lutar åt att de ämbar bygga ett livsstilsvarumärke med marknadsföring och krama ut priserna max. Fast deras produkter är asien-tillverkade på samma ställen som alla andra så det bygger ju mycket på design och insäljning.
Synd som sagt, för tp-x och de där jackorna sålde ju ofodrade praktiska polycottonplagg för typ 760kr jackan. Sånt går ju för tråkiga varumärken som inte bygger så mycket på marknadsföring och att skapa premium-känsla.