Likt många tidigare har jag börjat snegla mot ITAB när jag nu söker nya vandringsbyxor. Har tidigare ägt ett par Lundhags av äldre modell - ungefär som deras Traverse men utan ventilering. Gav vidare dem på grund av att de egentligen var för långa för mig, annars var jag nöjd. Började snegla på fjällräven och fastnade för deras Keb-byxa, tyvärr gillade jag inte deras färgmodeller, i övrigt verkade byxan vara optimal för mig. Har nu börjat kika mot ITAB, som sagt, men upplever det som ett problem att jag inte kan prova innan och jag har ingen tidigare egen erfarenhet av märket.
Så, ni som har provat ITABs byxor; detta söker jag:
Funktionsområde:
Vandring i fjäll och skog året om. Justerbart benslut, antingen med knappar (som fjällräven Keb/Vidda) eller band (Lundhags). Ska rymma ett par långkalsonger under. Gärna hyfsat ledig passform kring lår/midja/gren. Ventilation ett plus men inte krav. Behöver inte vara varken särskilt tunna eller särskilt varma - är det svalt tar jag på mig något under/över. Tips? Hur står sig ITAB mot ex Fjällräven och Lundhags i kvalitet och funktion? Vad skiljer dem mest och på vilket sätt märks ev. de stora prisskillnaderna?
Så, ni som har provat ITABs byxor; detta söker jag:
Funktionsområde:
Vandring i fjäll och skog året om. Justerbart benslut, antingen med knappar (som fjällräven Keb/Vidda) eller band (Lundhags). Ska rymma ett par långkalsonger under. Gärna hyfsat ledig passform kring lår/midja/gren. Ventilation ett plus men inte krav. Behöver inte vara varken särskilt tunna eller särskilt varma - är det svalt tar jag på mig något under/över. Tips? Hur står sig ITAB mot ex Fjällräven och Lundhags i kvalitet och funktion? Vad skiljer dem mest och på vilket sätt märks ev. de stora prisskillnaderna?