Itab / Idefixteko

Köpte en tunn softshell jacka för 2 månader sen och är helt klart den skönaste och smidigaste jackan jag haft,den är så gott som vattentät och andas bra,verkar hålla hård vind utanför oxå..

Har använt den i 15 minus med fleece underställ utan problem och även sidåkning i skogen och den verkar transportera fukt riktigt fint.. Har även använt den dagligen till allt möjligt och kan inte gå utanför dörren utan den så jag köpte en till som jag har till vardags och ena för friluftsäventyr..

http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=17067&plats_id=1433

Med risk för att det blir tjatigt!

Jag köpte ett regnställ från ITAB i våras som tyvärr har brustit i några detaljer. Nätet vid byxfickorna släppte ganska tidigt, och nu har kardborren kring handlederna också börjat släppa i sömmarna. Lite väl tidigt för ett relativt avancerat regnställ, så i somras reklamerade jag byxorna och nu har det alltså blivit aktuellt med jackan. Båda gångerna har ITAB ställt upp snabbt och enkelt. Väldigt skönt, vilket gör att jag gärna fortsätter handla där!

Regnstället är förresten Didriksons Regnställ Cirrus Modell 2012. Ett i övrigt skönt och bra regnställ, där ev. brister i utförarndet får lastas leverantören/tillverkaren och inte ITAB.

Butiken

Jag har handlat i butiken några gånger och tycker de har bra service och alla storlekar, om inte finns de på lagret.
Tycker deras kvalité är bra med tanke på priset. Så jag har börjat kolla mera åt det hållet än de större dyrare märkena på marknaden.

Jag har gjort ett par inköp från dem, nu senast ett par Trespas kängor, kom på tre dagar. Har en Tp jacka som funkar bra både i skogen och i vardagen. Jag tror generellt att man få vad man betalar för så jag har inte samma förväntningar på ett plagg för 500 som ett för 1000. Sen är ju inga friluftskläder underhållsfria. En vaxning eller impregnering då och då, tvätta, putsa och hålla efter gör ju att saker håller längre oaktat vad det är.

TP-byxor

Köpte två par i våras ett par Fjeld och det andra ???typ G1000 byxa....inget att klaga på förutom passformen de är för höga i midjan så jag köpte hängslen....man blir med gällivarehägn vilket inte är skönt....

Men de håller då fortfarande de ena paret kanske har 100+ dagar på sigoch det andra kanske 30....

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg