Istället för gröt, fil och flingor blir ju svårt

Gör det enkelt

Gör varmakoppen eller annat söt soppa. Häll i havregryn eller musli i den varma soppan. Grynen sväller lagomt myckt.

Innehåller bra med näring och man stoppar länge.

Vill man spetsa till det kan man köpa kolhydratpuler och stoppa i också.

Jag brukar köra med välling när jag är ute, lättlagat och skapligt "matigt", eftersom det kan bli lite tjatigt på längre turer varvar jag med nypon eller blåbärssoppa ibland. Glöm inte bort att komma ihåg vällingkoket bara.

Bilagor

• abisko 07 083.jpg
    abisko 07 083.jpg
    107.6 KB · Visningar: 1,533
Stort tack för alla era påhittiga och bra svar. Den hittils bästa måste jag säga var förslaget om varma koppen eller annan söt soppa. Jag älskar ju nyponsoppa, det borde ju fungera som bas och sen slänga på musli...

Tycker det är beundransvärt att ni har med er och bakar när ni är ute. Måste ju smaka himmelskt med nybakta grejjer i skogen.

Mvh // Johannes

Bara att äta vad? Han ville ju INTE äta gröt? Och värma filmjölk verkar inte så smart? :)

Filmjölken verkar finnas i ditt huvud. Många blanda sin morgonsoppa och muslie kvällen innan så kortas uppvärmningstide på morgonen, du kan börja med att läsa Collin Fletcher, The Complete Waker avsnittet Breakfrust.
Vet gärna vad du kritiserar innan du gör det!
Ha en go dag

Varför inte göra som asiaterna? Koka lite nudlar! Sen kan man ju blanda i nått annat efter tycke och smak. Kanske en burk makrill i tomatsås eller lite stekt bacon. En bra start på dagen.

jag brukar ibland göra äggröra och sen smula ner lite bröd, kanske majo och vad som finns. Brukar bli gott och går även att äta kallt senare som mellis.

Både ägg och bacon går att torka för riktigt lätt vandring. Jag tycker äggröra är oslagbart som frukost. Jag beskriver hur äggtorkning går till här:

http://denperfektavandringen.blogspot.se/2012/07/torka-agg.html

och här:

http://denperfektavandringen.blogspot.se/2012/07/torkade-agg-fardigt.html

Jag brukar äta äggröra, knäckemackor och gröt med mycket torkad frukt, nötter, osv. Om du inte har möjlighet att tillaga både äggröra och gröt kan du göra frukost-kakor med samma ingredienser som gröt. Kommer att skriva om det på bloggen framöver.

// Lina

Den hittils bästa måste jag säga var förslaget om varma koppen eller annan söt soppa. Jag älskar ju nyponsoppa, det borde ju fungera som bas och sen slänga på musli...

Min standardfrulle också; ger bra variationsmöjligheter, mättar bra, lite disk och smakar gott med rätt müsli.

Vi brukar ha med 7 dl välling (när den är klar) och 250 gram blandade gryn och ca 100gram frön, kokosflingor och torkad frukt i musliblandningen. Banan torkad i ugn eller torkolla är magiskt gott i blandningen. Detta räcker till två personer som är glada i frukost :)

Koka vällingen och ha i grynblandningen efteråt så blir det inte så grötigt.

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg