Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Islandströja
- Trådstartare Atle
- Start datum
På Färöarna
Skämt åsido,
Jag var på Färörana en gång och konstaterade att "alla" gick omkring med dessa fula bruna omönstrade tröjor. Jag köpte minsann en fin grå med mönster.
Då berättade en öbo att ullen närmast fåret är fetare och håller undan väta bättre och att det är i de bruna ulltröjorna den ullen används. Klimatet är mycket fuktigt, ofta lätt regn (enda stället där jag sett ett moln bildas på 5 meters håll).
Jag skulle också vilja ha en brun ful en...
Skämt åsido,
Jag var på Färörana en gång och konstaterade att "alla" gick omkring med dessa fula bruna omönstrade tröjor. Jag köpte minsann en fin grå med mönster.
Då berättade en öbo att ullen närmast fåret är fetare och håller undan väta bättre och att det är i de bruna ulltröjorna den ullen används. Klimatet är mycket fuktigt, ofta lätt regn (enda stället där jag sett ett moln bildas på 5 meters håll).
Jag skulle också vilja ha en brun ful en...
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg