Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Se filmen på http://bushcraft.se/iceland/ så får ni lite känsla för det hela. Jag är en stor beundrare av Michels filmer men får tyvärr konstatera att jag inte direkt blev sugen på Island efter den. Det verkar vara ett ställe som är riktigt stenigt, rent av ökenlikt fast grovare med inslag av mycket regn.
Var på Island för 15 år sedan och vill sååå gärna åka tillbaka. Kanske inte vandra konstant, men i kombination med lite bil/bussresor så får man nog en fantastisk resa. Vet att vi besökte häftiga grottor, coola stränder och kristallklara vattensamlingar. Helt klart ett ställe jag drömmer mig tillbaka till.
Var på Island för 15 år sedan och vill sååå gärna åka tillbaka. Kanske inte vandra konstant, men i kombination med lite bil/bussresor så får man nog en fantastisk resa. Vet att vi besökte häftiga grottor, coola stränder och kristallklara vattensamlingar. Helt klart ett ställe jag drömmer mig tillbaka till.
Håller med, den vandring jag gjorde där för några år sedan har satt djupa spår. Island är ett fantastiskt land. Nu är det ju rätt så dramatiskt med vulkanutbrott på Eyjafjallajökull för nån vecka sen, så om man tänker sig vandra den populära leden mellan Thorsmörk och Skogar bör man följa utvecklingen i området. I värsta fall kanske det kan bli problem i ett större område på södra Island om vulkanen Katla vaknar till liv (vilket en del misstänker).
Jag kommer att åka med färjan från Hanstholm den 20 juli, vara en vecka på Färöarna och sedan fortsätta till Island. Åter till danmark åker jag sedan 22 september. Det enda jag har inbokad är en ridtur 28/8 - 5/9.
Då jag har bil med mig kommer jag att åka runt i stort sett hela Island och stanna på intressanta ställen. Det kommer knappast att bli fråga om vandringar längre än 4-5 dygn i taget, utan snarare flera kortare vandringar.
Hur som helst skulle det vara trevligt med vandringssällskap på någon sträcka.