• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Island med barn?

Är det någon som rest runt med lite större barn på Island? Våra är 11 och 14 och vi funderar på om de kommer att tycka det är spännande eller mest tråkigt.
 
Jag tror det beror mer på barnen än på Island.

Jag tyckte alltid det var kul att resa runt i Norge när jag var liten. Min 10 år yngre syster tyckte dock det var pest.

Så frågan är, Gillar dina barn natur, friulftsliv och sånt?
 
tack för svar

Tack för ditt svar. Barnen har fjäll vandrat med oss några år och är ganska vana med natur, men jag är lite orolig att dom inte uppskattar naturen på Island där det för det mesta blir bilåkande och storslagna forsar och vulkaner. När vi har gått i svenska fjällen har barnen lekt i dom små bäckarna, fiskat och älskat när vi slagit läger med tälten.
 
Vulkanerna och forsarna kommer de nog att uppskatta. Men som du säger kan bilåkandet vara något dom tycker är enformigt.

Planera in många och korta stopp. Man kan stanna och titta på en mindre fors också, en där man just kan leka i kanten också.

14-åringen gör ni kameraansvarig. Då har ni någon som ser till att ni får många bilder, och som kommer vara sysselsatt med att hitta de bästa bilderna.

mvh Christian