Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Irriterande reklam
- Trådstartare avslut1102
- Start datum
Haha, och du är säker på att du inte har "herrsurfat" och fått lite dumma cookies?
ha ha, exakt samma tanke slog mig också
Haha, och du är säker på att du inte har "herrsurfat" och fått lite dumma cookies? :
He he, nej, jag har inte herrsurfat. Detta var på min arbetsdator på Akershus Universitetssykehus och vi är rätt seriösa där hoppas jag...Blir bara lite Utsidansurfande mellan pasienterna...
Men kanske ngn moderator kan svara på hur det funkar med reklamen. Är den cookie-relaterad?
Och vad för policy har Utsidan vad det gäller olika typer av reklam..?
Något är funky med din dator i alla fall. Jag har aldrig sett några skumma annonser på Utsidan sedan 2001 när jag blev medlem. Om du kan och får installera så rekommenderar jag Spybot: http://www.safer-networking.org/
talthoff
Forumvärd
Visst är det Google Ads annonserna längst ner till höger vi pratar om?
Den reklam är till stor del baserat på innehållet på sidan, men på sidor (tex denna forumtråd) så har Google svår att fatta ett "vettigt" beslut då blir det "lite vad som helst".
Och helt korrekt så är Google reklam då väldigt ofta baserat på vad man gjort förr, det är så Google jobbar.
Just nu får jag reklam för SAS och Booking.com och från Undercut ...så nu vet ni vart jag köper mina underkläder och att jag planerar en semester
-Thomas
Den reklam är till stor del baserat på innehållet på sidan, men på sidor (tex denna forumtråd) så har Google svår att fatta ett "vettigt" beslut då blir det "lite vad som helst".
Och helt korrekt så är Google reklam då väldigt ofta baserat på vad man gjort förr, det är så Google jobbar.
Just nu får jag reklam för SAS och Booking.com och från Undercut ...så nu vet ni vart jag köper mina underkläder och att jag planerar en semester
-Thomas
Visst är det Google Ads annonserna längst ner till höger vi pratar om?
-Thomas
Yes, de reklambanners jag syftar på sitter längst ner till höger.
Lite beklagligt att vi inte kan ha kontroll över vilken typ av reklam som visas på Utsidan...
Google kan inte läsa/se en browsers history.
Cookies är du isåfall skall rensa.
Det är rätt, men raderar man browsing history skall även cookies tas bort.
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg