Re: USB
Palm (=iQue) har den egenheten att den inte alltid är "direktansluten" utan man måste kommunicera mha HotSync Managern. I min MapSource finns det under "GPS-symbolerna", för att ladda till/från GPS, iQue-alternativ. Därifrån kan man via HotSync Managern ladda kartor till iQue'n. Tyvärr går det inte att ladda över något annat. Däremot kan man ladda tracks direkt från iQue'n till PC'n utan att använda HotSync.
Bertil
GV; sa:Jag får inte MapSource att fungera tillsammans med Ique (via usb-dockan).
Med PalmDesktop fungerar det däremot bra att synca och överföra kartor.
Men för att överföra routes, waypoints och tracks måste jag väl använda MapSource ?
Under Tools - Get Unit ID, står det ”There are no USB devices available” när jag bockar för usb’n. Konstigt då PalmDesktop hittar.
Nå’n som har tips ?
Palm (=iQue) har den egenheten att den inte alltid är "direktansluten" utan man måste kommunicera mha HotSync Managern. I min MapSource finns det under "GPS-symbolerna", för att ladda till/från GPS, iQue-alternativ. Därifrån kan man via HotSync Managern ladda kartor till iQue'n. Tyvärr går det inte att ladda över något annat. Däremot kan man ladda tracks direkt från iQue'n till PC'n utan att använda HotSync.
Bertil