iQue - Köpa nu eller vänta?

Hej Anders,

Törs man uppgradera, verkar som en del haft problem om kollar vissa forum?

Vilka erfarenheter har du Anders?

Har precis laddat hem uppdateringen så det kommer att ske fort man slutat jobbet. Det får bära eller brista :)

//
Stefan

På eller efter jobbet

Man ska köpa sin iQue som PDA till jobbet, för då är det ju inget fel i att uppgradera på jobbet... :)

Jag hade också problem, men det verkar vara helt beroende på hur mycket annat krafs man har, och vad. Själva uppdateringen brukar inte vara några problem alls, det är att få tillbaka det man hade innan som kan krångla.

Jag har kört olika alfa- och betautgåvor av release 3 sedan början av december. Vissa smet in utan problem, några med problem och en kom aldrig in, för det var lögn att få den att fungera.

Vid något tillfälle har jag återinstallerat alla nödvändiga applikationer från början igen.
Nyttigt om man är en sån där som laddar in en massa för att testa. Då samlas det megabytevis med skräp efter ett tag.

Anders

Efter att ha surfat runt på olika diskussionsforum, avvaktar jag med köpet av iQue. Tydligen är det många som har problem, både med hård- och mjukvaran.
/wicke

Matematikfråga

Vanligtvis brukar det bero helt på hur man räknar. Förvisso är det åtskilliga som haft problem. Säkert betydligt fler än vad de hade önskat på Garmin. Men samtidigt är det också så, att de som syns i forumen är galningarna, som använder mojängen i fråga varje vaken stund (nåja), och som alltså är de som upptäcker problemen, om det finns några.
Andra som syns i forumen är de som fått problem, och då letar efter hjälp.
Många som inte haft ett dugg problem visar sig aldrig i forumen, eller bara läser utan att skriva något.

Själv använder jag min iQue mer än fem timmar om dagen (enligt statistikprogrammet, så det är ingen gissning). Jag har haft ett haveri (garanti), samt diverse programtrassel. Men det mest av programtrasslet har uppstått i samband med att jag bytt version på OS hit och dit, i samband med testning av nya funktioner.
På det hela taget tycker jag den fungerar utmärkt, eller skitbra, som barnen säger.

Anders

Ditt resonemang låter vettigt. Borde kanske finnas ett forum där alla som är nöjda, gör sina röster hörda så det blir lite jämvikt.
Dock är jag av den försiktiga (fega!) typen som, om det går, undviker att ta risker ( innebär att livet ibland är alltför "grått" :)) ).

/wicke

Statistik

Med statistik kan man ljuga om vadsomhelst, men det kan ändå vara intressant ibland.
I samband med att Garmin släppte tredje utgåvan av firmware till iQue, skrevs det inlägg på PDAstreet i sådan mängd, att man kunde tro att världens samlade population av iQue hade havererat fullständigt, som ett resultat av uppgraderingen.

Med resonemanget att de som söker sig till forumen till stor del består av galningarna och de som har problem (galningarna har inte problem, de skaffar sig) i färskt minne, kan det vara intressant att läsa resultatet av en "poll" (vad skriver man, "omröstning"?), där deltagarna ombads svara på hur uppgraderingen gått för dem.

http://www.pdastreet.com/forums/showthread.php?s=&threadid=36309

Anders

Se där!! Även om det statistiska underlaget är väldigt litet, ger det ändå en viss bild av verkligheten.
Hur är det med antenner som slutat fungera? Är det åtgärdat på de senare serienumren? Nå´n som vet?

wicke

Försökt i alla fall

Ryktena säger att de har gjort åtgärder i flera omgångar. Serienummer som börjar på 91 är antagligen ändrade mer än de tidigare.

Anders

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jonasolof Köpa Ique i USA OK Navigering 5
fiber garmin ique 3600 på svenska ! Navigering 1
joakim_ Garmin iQue 3600 Navigering 2
And3 Ique 3000 Navigering 1
ALj Fatal error i iQue Navigering 1
jonasolof iQue mycket bättre än Nüvi för att leta POI på kartan Navigering 34
jonasolof City NAv NT kort i iQue? Navigering 2
Kraxen IQue 3600 och waypoints. Navigering 17
Garmin Vista Garmin IQUE 3600 Navigering 0
Garmin Vista Garmin IQUE 3600 Navigering 1
Higgis frågor ang Garmin Ique 3600 Navigering 11
Garmin Vista Palm OS Launchers till Garmin IQUE 3600 Navigering 3
Garmin Vista Ägare Garmin IQUE 3600 Navigering 1
Garmin Vista Felmeddelande Garmin IQUE 3600 Navigering 1
Garmin Vista Palm Desktop Garmin IQUE 3600 Navigering 1
smed Fel i carmin iQue 3600 Navigering 9
Garmin Vista iQue 3600 Fel ! Navigering 5
Garmin Vista Waypoints iQue 3600 Navigering 8
Garmin Vista Garmin IQUE 3600 Navigering 0
Garmin Vista Garmin IQUE 3600 Navigering 7
jonasolof pdastreetforum övergivet (iQue, Que, GPS10 Navigering 0
Big Jim Ique 3600 Navigering 3
ham ique 3600 Navigering 1
apersson850 Que API för Garmin iQue Navigering 0
PR Garmin iQue med Pocket PC Navigering 1
hgz Problem med iQue Release3 Navigering 10
jonasolof Export av brytpunkter från Fugawi i RIK-format t iQue Navigering 21
apersson850 Minifix för iQue 3600 Navigering 0
apersson850 Lillebror till iQue Navigering 16
hgz ”Beredskapsväska” till iQue 3600 Navigering 2
apersson850 eTrex Vista/GPSmap 76CS/iQue Navigering 0
errbe En rejäl utmanare till Ique? Navigering 9
jonasolof Ladda ned kartor till Garmin GPS fråjn Palm/iQue Navigering 0
sungam Tracks& waypoints till iQue Navigering 1
GV IQue 3600 och garantin Navigering 1
jonasolof Friluftskartan och iQue basemap samtidigt? Navigering 2
apersson850 iQue på finska/norska Navigering 0
sungam Nyckfull iQue Navigering 8
jonasolof US 1/24k topo maps på iQue Navigering 6
sungam Fugawi och iQUE 3600 Navigering 1
sungam ique och SD-kort Navigering 1
lutte Hjälp, flytta waypoint från eTrex till iQue Navigering 3
jonasolof Friluftskartan v. 1.2 och Garmin iQue Navigering 4
KOJ USB-disk till Ique? Navigering 1
Huskul Någon med Ique 3600 som kan hjälpa?? Navigering 9
sejohas Release 3 - Ique Navigering 2
Huskul GARMIN iQue 3600 Navigering 4
apersson850 Märklig fråga om iQue Navigering 0
Dent Ique med kartproblem Navigering 19
Roni IPAQ mot IQUE ? Navigering 31

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg