Intresserad av fotgenkök och lampor?

Hej !!
Hoppas detta går under kategorin tips och inte reklam. Jag samlar på gamla, och även nyare, fotogenlampor och kök. Jag har sökt runt en hel del men inte hittat något forum som behandlar just detta. Det finns flera ställen där det tas upp i olika trådar men som sagt forumen det tas upp i handlar ofta om bredare ämnen såsom campingutrustning mm. Detta ville jag ändra på så jag har just startat upp ett forum för oss som tycker fotogen luktar gott :) Ett forum är ju ingenting utan innehåll så om någon av er är intresserad så ge inte upp för att där inte finns så mycket utan hjälp till att fylla på istället. Hoppas vi ses.

http://www.stovelamp.takvam.com

Lasse T

PS. Om detta inlägg strider mot Utsidans regler ber jag om ursäkt och ber en moderator att ta bort det.

Hehe..

Jaja men det var ju ändå bra att jag började på. Det hjälpte mig till de sidorna du tipsar om. Märkligt att jag inte har hittat forumet. Jag har sökt en hel del på Google.

Jag gjorde inte forumet för att jag ville göra ett forum utan för att , som jag trodde, det saknades någonstans att prata med likasinnade.

Tack för tipsen.

Lasse T
-------------

Fotogenkök & lampo

Varför inte gå med i Förgasarföreningen. Om du går in på Yahoo,se och söker på förgasarföreningen, så kan du gratis bli medlem. Vi äär över 100 medlemmar som samlar och använder dessa fantastiska apparater, vi hjälper varandra med såväl råd som delar, byter grejor och erfarenheter och har trevligt. Skriver detta faktiskt i skenet från en Optimus lampa från sent 40-tal. Med vänlig hälsning från den mörka Smålandsskogen, Albert

Ursäkta trådkapningen...

Om man vill ha tag i en liten smidig lampa med glödstrumpa och fotogen/bensindrift, vart letar man då? Är det vara Coleman som fortfarande gör små stormlyktor (som inte går på gas)? Och var i Sverige kan man köpa dom?

Ursäkta trådkapningen...

Om man vill ha tag i en liten smidig lampa med glödstrumpa och fotogen/bensindrift, vart letar man då? Är det vara Coleman som fortfarande gör små stormlyktor (som inte går på gas)? Och var i Sverige kan man köpa dom?

Globetrotter och Lauche & Maas i Tyskland skulle jag titta på i första hand om det gäller Coleman. I Sverige har Jula haft liknande från kinesisk tillverkare tidingare vet ej om de har nu.

Bästa sorteringen jag känner till i Sverige på nya fotogenkök och glödstrumpslampor har Fogas i Älvsjö strayx intill Älvsjömässan. Skulle tro att de kan ha Coleman men minns ej om det bara är kök som de säljer från Coleman.

Ring och fråga. Kanske finns det något på deras hemsida också www.fogas.se

Thure

Clas Ohlsson har en eller to for fotogen. Varenr.: 34-7024
dsk

Forøvrig tilbake til trådens hovedemne.
Selv om en av sidene som er nevnter min, så er den beste http://spiritburner.com/
Der finnes også mange linker.

dsk

Hejsan!

Om man vill ha tag på en billig Primus lampa - Kolla in tradera.se och sök på "Primus", "Optimus" och "Radius".
Priserna hos Fogas är skyhöga, jag har aldrig köpt någonting hos dom och jag tänker inte göra det heller.

Lycka till!

Mvh
Magnus Thilander

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Rafe Optimus lampor Kök och brännare 2

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg