Intressant Bomull kontra Goretex

Visst Unilever heter det

Jag beklagar skrivfelet, kan läsa innantill, men är däremot inte så släng med alla tangenter på tangentbordet, borde läst noggrannare innan jag skickade, och nu går det inte att korrigera ett skrivfel efter 30 minuter. Till mitt försvar måste jag lägga till att det finns många andra som korrekturläser betydligt sämre.

Per Brune

Kondens i Gore Tex

Visst blir det iskondens i Goretexjackor när det är kallt, men vad är problemet? Det är ju bara att borsta ur isen med snöborsten. Samma sak om man får lite is på utsidan av tröjan som man har under.

Den som har provat tätvävda bomullskläder när det är kallt vet att man kan få iskondens i dem också. Jag har damasker med bomullsskaft och det blir ofta is på insidan där.

MVH

Peter Ask
[Ändrat av Pask 2001-04-02 kl 14:53]

Bomull inte bättre

Visst kondensen kommer med många material. Jag påstår inte att bomull gör det hela bättre. Jag använder ju själv GT och har inga planer på att byta. Men visst är det lite trist med GT jackor som har innertyg som blir blött, blött just av denna anledning. Blöt = kall vilket jag inte tycker om. T.o.m. de välrenomerade Mammut har inte insett att ta bort innertyget (visst det skyddar tejpningarna men jag vill hellre ha bort det).

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg