Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Intersport - McKinley
- Trådstartare TJA
- Start datum
TJA; sa:Saxat från Intersports hemsida:
"Mount McKinley, är Nordamerikas mest respektingivande berg och en av jordens sju högsta toppar. "
Det var som tusan. Det hade jag ingen aaaning om.
/Thomas J
Haha, ja kunskap är en jäkla dygd.
Vad de hittar på...
Snart är det väl någon som påstår att Stadiums märke Everest också är nåt berg.
Snart är det väl någon som påstår att Stadiums märke Everest också är nåt berg.
Re: Vad de hittar på...
eller piz buin
finns det mer varumärken som kan förväxlas ?
Nordesjö; sa:Snart är det väl någon som påstår att Stadiums märke Everest också är nåt berg.
eller piz buin
finns det mer varumärken som kan förväxlas ?
strand; sa:Bara ingen försöker bestiga Fjällräven
Humor++
Ni snackar berg... Besteg Peak Performance tidigare i höstas!
"Mount McKinley, är Nordamerikas mest respektingivande berg och en av jordens sju högsta toppar. "
/Thomas J
Är det inte fel dessutom? McKinley är 6194 möh och är Nordamerikas högsta topp. Den är med bland seven summits, dvs varje kontinents högsta topp. Men, utan att vara helt säker, visst finns det fler än sju toppar i Himalaya som når över 7000m?
Det är ju faktiskt sant...
Det finns ju faktiskt 14 toppar i Himalaya som når över 8000 meter och säkerligen ytterligare en handfull som slår Denali på fingrarna!
Det finns ju faktiskt 14 toppar i Himalaya som når över 8000 meter och säkerligen ytterligare en handfull som slår Denali på fingrarna!
Staika
För inte så länge sedan var det en som frågade om att gå upp på Staika. Jag känner en tjej som har ett Staika och det är dryga metern högt så det borde räcka med ett par rejäla steg .
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=27947
Per Brune
För inte så länge sedan var det en som frågade om att gå upp på Staika. Jag känner en tjej som har ett Staika och det är dryga metern högt så det borde räcka med ett par rejäla steg .
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=27947
Per Brune
/Thomas J
Om man definierar en topp som höjden från omkringliggande slätter/dalgångar till högsta punkten på berget så tror jag nästan att Denali ligger på top-7? 5200 m skillnad har jag för mig att det är! (Everest har ca 3700?)
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg