Internetåtkomst

Jag ska ner i Sydeuropa och resa. Jag har en gammal telefon o ingen internetuppkoppling på.
Någon som vet om det är lätt att komma åt internet på nåt sätt, t.ex. internetcafé eller så? Kan ju va bra nån gång då och då iaf.

Beror helt på vart du ska. I Österrike, Schweiz, Spanien och Italien brukar inte vara några problem att hitta internetcaféer enligt min erfarenhet, men småbyar är småbyar även där, ibland kan man få tillgång till privata uppkopplingar om man slår på charmen dock.

halaj!

Hur ska du bo? Har inte i princip alla hotell en PC stående i nåt hörn, som gästerna kan använda? Inget ovanligt på campingar heller.

//T

Hm känns som resa utan Internet är svårt ;-)

Åker nu runt i Polen och Wifi finns på dom ställen jag bor på så mitt tips skaffa något du kan surfa med. Har inte sett Internet Caféer sedan jag landa känns lite 90tal typ ;-) en billig smartphone kanske skulle underlätta..

Ett alternativ till smartphone

är ipod touch. Kan du köpa billigt på t ex Blocket. Roamingavgifterna kan vara lite saftiga med smartphone.

Thure

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg