Inte så anonym som du tror...

Vissa medlemmar har valt att enbart synas med sitt alias på forumet. Men... om de väljer att kommentera t ex en bild så skrivs hela namnet ut i listan över vilka som senast kommenterat mina bilder. Misstag, eller...?

HåkanF
 
Jag undrar också, söker jag på en sökmotor (t.ex. altavista eller google) på mitt riktiga namn får jag flera hundra träffar för Utsidan. De flesta träffar verkar röra forumet...
 
Eller annonserade på Prylmarknaden

Vissa medlemmar har valt att enbart synas med sitt alias på forumet. Men... om de väljer att kommentera t ex en bild så skrivs hela namnet ut i listan över vilka som senast kommenterat mina bilder. Misstag, eller...?

HåkanF

Kanske ändrat nu?
 

clindh

Forumvärd
Nu är "Senaste som kommenterar"-listan fixad, tack för felrapportern

Ja det stämmer att Google indexerar namn i gamla inlägg. Citatfunktionen i tidigare versioner av forumet har lagt in ens namn i forumtexten om man inte hade valt att dölja sitt namn vid den tidpunkt då inlägget skrevs. Den där funktionen är numera förbättrad, men de gamla inläggen bär alltså fortfarande runt namn vid citerade inlägg.
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg