• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Inte alla hästar i stallet.

avslutad210712

Gäst
Vill inte säga att du är dum men du har otur när du tänker
 
"Fniss"

Nämnd tidigare, men min personliga favorit är utan tvekan "Ljuset är tänt men det är ingen hemma"
 
han/hon har inte alla mörtar i hinken.
han/hon har inte alla angeldon på isen.

Dessutom kan man faktiskt mäta hur många mörtar som är i hiken eller hur många angeldon man har på isen, man mäter i TPL (tomtar på loftet) har man 100 är det riktigt illa! Är man rätt sansad har man ett TPL på 20-25, beroende på utbildning och samhällssyn ;)
 
LadySnas; sa:
han/hon har inte alla mörtar i hinken.
han/hon har inte alla angeldon på isen.

Dessutom kan man faktiskt mäta hur många mörtar som är i hiken eller hur många angeldon man har på isen, man mäter i TPL (tomtar på loftet) har man 100 är det riktigt illa! Är man rätt sansad har man ett TPL på 20-25, beroende på utbildning och samhällssyn ;)

Jasså, jag trodde att ju mer tomtar desto bättre. Säger man inte "han/hon har inte alla tomtar på loftet"?
Den där pseudovetenskapliga förkortningen TPL gillar jag skarpt!! :cool:
 
Det är korrekt, man säger att man inte har alla tomtar på loftet, men allt man säger är inte sant :). Dessutom måste jag tillägga att tomtar är ett mycket konstigt släkte och loftet är många gånger ganska stort.
Sen finns det ju givetvis fler tomtar än blott hundra, och alla tomtar kan omöjligen vara på samma loft. Alltså kan vi fastställa att alla tomtar är inte på loftet. Samtidigt som förrvirringen hos en individ ökar i takt med antalet tomtar.

En bra balans är när man har ca 20-25 tomtar på sitt loft, då håller de sig lugna. Tomtar är inte särdeles stresståliga. De tenderar dessutom att bli aggressiva när de överstiger 75.
Vissa individer kan då känna en viss splittring. Skall jag ha kaffe eller blåbärssoppa i termosen? och andra irriterande frågor.
Oj oj oj, jag skulle kunna ha en låååång föreläsning om detta. Ämnet är brett och spretigt!