Hej! Jag har tagit semester v. 47 och funderar nu på vad jag ska hitta på. Jag har lite osorterade tankar och har läst om diverse medelhavsöar för vandring, men på Korsika t.ex. så är övernattnings"stugorna" stängda den här tiden på året. Ett tag funderade jag på om jag skulle vintervandra i Skottland. Jag är västerbottning och van vid att klä mig i kyla men ingen "vildmarksman" med 20 års erfarenhet. Dock lär man sig av att göra och utmana sig själv. Jag vill lära mig och bygga upp en erfarenhet.
Erfarenheter - vandring:nybörjare, ej vinter, MTB:nybörjare, har dykcert (oanvänt i nio år). Inga skogs-eller vildmarksutbildningar. Jag har gjort egna knivar och kan göra upp eld.
Jag har en förkärlek för att vandra från punkt A till punkt B - och inte bo på hotell och göra dagsutflykter - vilket verkar vara vanligare nere i Europa.
Hoppas ni har några uppdaterade tips på spännande naturupplevelser ?
Erfarenheter - vandring:nybörjare, ej vinter, MTB:nybörjare, har dykcert (oanvänt i nio år). Inga skogs-eller vildmarksutbildningar. Jag har gjort egna knivar och kan göra upp eld.
Jag har en förkärlek för att vandra från punkt A till punkt B - och inte bo på hotell och göra dagsutflykter - vilket verkar vara vanligare nere i Europa.
Hoppas ni har några uppdaterade tips på spännande naturupplevelser ?