Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Inspiration, två korta filmer med barnen i skogen
- Trådstartare Utvandraren
- Start datum
Fantastiskt fina filmer
Trevligt o se.Nu har jag som mål med mina tvillingar till nästa sommar att komma iväg o tälta
Dom är fyra nu så det blir lagom start när det är varmt ute
Dom är fyra nu så det blir lagom start när det är varmt ute
Härlig film! Jag hoppas den gör att fler ta steget ut med barnen.
Mitt tips är: Ta med er barnen ut redan när de är riktigt små så blir det inte så stort steg sen. Det går ju att göra det mer och mer strapatsrikt. Från att ha sovit ute i närheten av bilen och paddlat under dagen när barnen var i ettårsåldern kan vi nu vara ute en vecka med en nio och en tolvåring och de gillar det skarpt!
Mitt tips är: Ta med er barnen ut redan när de är riktigt små så blir det inte så stort steg sen. Det går ju att göra det mer och mer strapatsrikt. Från att ha sovit ute i närheten av bilen och paddlat under dagen när barnen var i ettårsåldern kan vi nu vara ute en vecka med en nio och en tolvåring och de gillar det skarpt!
Mitt tips är att som föregående person skriver ta med barnen från början. Lite korta utflykter blir det ju i början. Sen kan man ju alltid försöka hitta ett I Ur och Skur dagis. Då får man mycket gratis...
+1 på ur o skur
Kan bara hålla med om att det är fina och inspirerande små filmer! Gillar augustifilmen extra för där är variationen i bild större, med vandring, tältning, olika göromål på lägerplatsen och fina naturbilder.
/Anna
/Anna
Mycket trevligt!
Ska försöka ta en tur med barnen (4 och 6 år) till våren, men har bara värdelösa +12 C sovsäckar.
Tips på sovsäckar till barn? De ska ju gärna orka bära sovsäck och liggunderlag själva, så de känner att de gör sitt på turen.
Själv tänker jag försöka köpa en Marmot säck typ denna : http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=MARMOTSAWTOOTH_12
Ska försöka ta en tur med barnen (4 och 6 år) till våren, men har bara värdelösa +12 C sovsäckar.
Tips på sovsäckar till barn? De ska ju gärna orka bära sovsäck och liggunderlag själva, så de känner att de gör sitt på turen.
Själv tänker jag försöka köpa en Marmot säck typ denna : http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=MARMOTSAWTOOTH_12
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Lämpliga korta turer med tre- samt femåring? | Barn och friluftsliv | 2 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg