Re: Ortlieb kartfodral, klar som mjölk
Det vänstra nedan visar mitt gamla, som jag använde c.a. 5 år och som texten knappt går att läsa igenom längre, det högra skaffade jag förra året:
Raskesven
Det såg inte så bra ut. Vet inte riktigt vad som hänt med den plasten. Mina kartfodral gulnar, men det tar flera år. Kanske beror på att jag, som vandrar, brukar ha kartfodralet i rem runt halsen, men kartfodralet instucket under bärremmen till ryggsäcken under gåendet. Utsätts då inte hela tiden för solljus. Men ditt mjölkvita fodral var väl knappt använt?Brune; sa:Peifen; sa:lilla_my; sa:Men framför allt är ju en karta en färskvara, så när den är nött är det ändå dags för en uppdaterad version.
De kartor som jag använder ofta ser ut som stryk på ett par månader och så ofta brukar kartor inte uppdateras.
Ortlieb gör bra vattentäta prylar. Det gäller även kartfodral.
Snabbrepetition från sidan 3 (föregående sida) http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=26331&pagenumber=3 2005-07-13.
Ortlieb kartfodral är kass, då plasten är klar som mjölk .
Per
Det vänstra nedan visar mitt gamla, som jag använde c.a. 5 år och som texten knappt går att läsa igenom längre, det högra skaffade jag förra året:
Raskesven