Inlandskajak

Är på jakt efter en inlandskajak. Jag kommer paddla i insjöar och älvar.

Någon som har några förslag på vad jag ska välja för något?

Jag har paddlat innan. Jag vill ha en i plast och som har gott om packutrymme.

Något mer jag behöver tänka på? Egna erfarenheter av kajaker tar jag gärna emot.

Johan

Yukon Exp rules

Det låter som om du är i stort behov av en Yukon Expedition från Prijon. Grundmurat erkännande som superb i strömmande vatten och mindre fors. Byggd av panzer-plast, som en riktig forskajak. Roder för lätt kurshållning på slackt vatten. Massor av stuvplats, aktra rummet så stort du kan sätta ned resväskan (nåja, en liten resväska i alla fall.. :) ).

Ful som stryk, så ful att den börjar bli snygg...

Prijon har nog slutat tillverka denna (puckon, detta var ju deras biljett till Kajakvärldens Himmel), men det har sålts många i Sverige och går säkert få tag i en begagnad. Kanske Kajaktiv har en kvar i lager rentav? I vilket fall kan de säkert sälja dig nya innerluckor, om ditt begagnade exemplars skulle vara slitna eller saknas (vanligt).

Jag har precis köpt kajak och har samma användningsområde som du, en robust plastkajak för sjö och älv.

Jag valde Jackson Journey 14
http://jacksonkayak.com/jk-kayaks-4/recreational-touring-kayaks/journey/

Har paddlat den några gånger och hittills mycket nöjd.
Den känns välbygd, har smarttrack roder och en väldigt skön sits.

Måtten är ca: 430cm x60cm.

Återföräljare är kayakfishing.se i Umeå/Västerbotten:

c/o Greger Jonsson
Tel: 070-625 97 30
E-post: greger@kayakfishing.se

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg