Och en fet 3-krok i gomen svider det också!
Andreas
Andreas
Mr Eibladh; sa:Och en fet 3-krok i gomen svider det också!
Andreas
anders_lofgren; sa:Mr Eibladh; sa:Och en fet 3-krok i gomen svider det också!
Andreas
Ursäkta, Andreas, men vad är poängen med ditt inlägg?
norpan_; sa:Var de inte tvungna att sätta tillbaka fångsten i Alta? Eller har jag missuppfattat det hela?
/mattias
chribba; sa:man har bara konstaterat att fiskar reagerar på "smärta" men inte hur de reagerar. man vet varken om dom blir stressade eller om de känner den typ av smärta som vi människor kan referera till..
fson; sa:chribba; sa:man har bara konstaterat att fiskar reagerar på "smärta" men inte hur de reagerar. man vet varken om dom blir stressade eller om de känner den typ av smärta som vi människor kan referera till..
Det var precis det jag syftade på tidigare; givetvis är vi som fiskare ganska måna om att förtränga möjlighetn att fisken misstycker.
Jag drar gränsen vid fiske som från början syftar till att sätta tillbaka fisken, eftersom det känns fel att tillfoga smärtan (jag tror på den) enbart för sportens skull. Eftersom jag inte är vegetarian, och de komersiella formerna av protein-insamling knappast är mindre smärtsamma, så fiskar jag gärna. Men visst är jag en hycklare, det är inte för att släpa hem mat till grottan som jag ger mig ut i svinottan om helgen.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=136531
/Per
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Norra Sverige på väg mot Laxrekord | Fiske | 9 | ||
Skriv under för att protestera mot torskkvoter! | Fiske | 7 | ||
Med båt mot Sarek/Skierrfe? | Fiske | 3 | ||
Protestera mot laxfisket | Fiske | 9 |